هشدار به شهرداری‌ها در صورت عدم رعایت قوانین میراث‌فرهنگی

دادستان مازندران در خصوص رعایت ضوابط و مقررات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به شهرداری‌ها هشدار داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محمد کریمی امروز چهارشنبه سوم آبان ۱۴۰۲در دیدار با مشاور وزیر و مدیرکل حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حوزه میراث فرهنگی و یگان حفاظت اظهارکرد: مازندران با این همه ظرفیت،تاریخ و تمدن چندین ساله باید توجه بیشر شود.

دادستان مازندران با توجه به اطمینان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آثار باستانی در سطح استان، افزود: به دلیل نبود بودجه کاوش صورت نمی‌گیرد.

کریمی با تاکید بر اینکه در حوزه پیشگیری ، صیانت و حفظ آثار و بناهای تاریخی، افزود: میراث‌فرهنگی باید در خصوص آثار و بناهای تاریخی ورود پیدا کند.

دادستان مرکز استان مازندران در خصوص اقدامات شهرداری‌ها، تصریح کرد: شهرداری اگر بر خلاف ضوابط و مقررات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بدون استعلام و مجوز اقدام کنند، توبیخ می کنیم.

او به شهرداری‌ها هشدار داد حق ندارند در بافت‌های تاریخی بدون مقررات و ضوابط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عملیاتی انجام دهند.

کریمی با تاکید بر اینکه باید در موضوعات مربوط در حوزه بافت‌های تاریخی شهرداری‌ها با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعامل داشته باشند، گفت: میراث‌فرهنگی هویت کشور است که باید از آن حفظ و صیانت شود.

او در پاسخ به بخشی از تخلفات در محدوده بافت‌های تاریخی و فرهنگی مربوط به عدم رعایت ماده ۱۰ قانون حمایت از مرمت و احیاء بافت‌های تاریخی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: این قانون لازم الاجراست و اعضای ماده ۱۰۰ ملزم به رعایت و اجرای آن هستند.

دادستان مرکز استان ادامه داد: همچنین ضوابط عمومی حریم که در سال ۹۹ از سوی دادستان کل کشور به همه دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور ابلاغ شد باید در کلیه مداخلات و ساخت و سازها رعایت شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080300161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha