دستگاه‌های اجرایی باید زیرنظر میراث‌فرهنگی حفظ، مرمت و احیای آثار و بناهای تاریخی را پیگیری کنند

مدیرکل حقوقی و املاک وزارت میراث فرهنگی درخصوص آثار تاریخی در اختیار دیگر دستگاه‌های اجرایی، گفت: طبق قانون دستگاه‌های اجرایی باید زیرنظر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حفظ،مرمت و احیای آثار و بناهای تاریخی را پیگیری کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، جمشید جعفرپور امروز چهارشنبه سوم آبان ۱۴۰۲در سفر به مازندران با بیان اینکه این سفرها در خصوص شناسایی و پیگیری مشکلات حقوقی استان‌ها و ارائه گزارش و تصمیم گیری برای رفع آن برنامه ریزی شده است، افزود: تمام مسائل، مشکلات و نیازهای تمام معاونت‌ها را به معاونت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انعکاس داده می‌شود.

مدیرکل حقوقی و املاک وزارت میراث فرهنگی در خصوص نشست با مقامات قضائی دادگستری مازندران، تصریح کرد: برای هماهنگی بیشتر در امور حقوقی پرونده‌های مربوط به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با دادستان مرکز استان مذاکرات بسیار خوبی صورت گرفت و دادستان قول پیگیری و حمایت قانونی از فعالیت این اداره‌کل را داد.

جعفرپور بیان کرد: قرار شد در آینده نزدیک قضات سراسر استان با مسئولین این اداره‌کل برای ایجاد تعامل و همکاری‌های بیشتر صورت گیرد.

مدیرکل حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی در خصوص بررسی پرونده های حقوقی که مدت زمان بسیاری آز آن گذشته و تعیین تکلیف نشده است، افزود: چندین پرونده قدیمی و مزمن در اولویت و بازدید و در دستور کار قرار دارد.

او از دیگر برنامه‌های سفر خود را بازدید از نقاط دیدنی و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان عنوان کرد.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص ساخت و سازها در بافت‌های تاریخی، گفت: بخشی از ساخت و سازها خلاف قانون و قانون شکنی است که در دیدار با دادستان قرار شد اگر تخلفی از دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته طبق قانون با آن برخورد شود.

جعفرپور در مورد برنامه حفاظت از آثار تاریخی، خاطرنشان کرد: آثار تاریخی به ثبت رسیده بخشی در اختیار میراث‌فرهنگی، دستگاه‌های دولتی و مالک خصوصی قرار دارد.

مدیرکل حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی ادامه داد: طبیعی است آثار تاریخی در اختیار وزارت خانه باید برای مرمت،حفظ و نگهداری آن بودجه تزریق کند.

او درخصوص آثار تاریخی در اختیار دیگر دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: طبق قانون دستگاه‌های اجرایی باید زیرنظر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حفظ،مرمت و احیاء آثار و بناهای تاریخی را پیگیری کنند.

جعفرپور خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی اشخاص حقیقی برای احیاء و مرمت آن باید با نظارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080300163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha