تعامل میراث‌فرهنگی البرز و مدیریت شهری شهرستان ها افزایش می‌یابد/ کاروانسرای ینگی امام ظرفیتی بزرگ برای توسعه گردشگری هشتگرد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه بضاعت استان در زمینه میراث فرهنگی بسیار بالاست، گفت: ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام ظرفیتی بزرگ برای توسعه گردشگری هشتگرد ایجاد می‌کند. 

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ظهر چهارشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ پنجمین نشست رؤسای کمیسیون های فرهنگی شوراهای اسلامی و معاونین فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری‌های استان با حضور مدیر کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز حول محورهای توسعه فرهنگی، گردشگری و میراث‌فرهنگی در شهرستان‌ها برگزارشد. 

رحیم خاکی افزود: همچنین محوطه ازبکی که اکنون کاوش‌ها در آن انجام می‌شود ظرفیت بسیار بالا نه تنها برای البرز بلکه کشور در زمینه میراث فرهنگی ایجاد کرده که اقدامات برای ثبت جهانی این محوطه نیز در حال انجام است و تبدیل آن به سایت موزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه از شهریورماه، ۴۰ باستان شناس داخلی و خارجی در محوطه ازبکی مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: امیدواریم با تبدیل این محوطه  به مرکز باستان‌شناسی کشور  و ایجاد سایت موزه به جایگاه  واقعی خود برسد. 

مدیر کل میراث‌فرهنگی البرز با بیان اینکه این استان، پتانسیل‌های بالایی در زمینه گردشگری دارد، افزود: در تلاش برای رفع گره‌های اصلی استان در زمینه میراث‌فرهنگی و گردشگری ازجمله کاخ مروارید، کاروانسرای ینگی‌امام ، کاروانسرای شاه‌عباسی، کاخ سلیمانیه و... در استان هستیم.

خاکی با اشاره به اینکه استان البرز در کشور و حتی دنیا بی نظیر است، گفت: البرز از جمله استان‌های چهارفصلی است که با طی یک ساعت مسافت می‌تواند به منطقه ای با آب و هوایی کاملا متفاوت سفر کرد.  

او با بیان اینکه اداره کل در زمینه پروژه‌های گردشگری نهایت همکاری را با سرمایه‌گذاران دارد، اظهار کرد: اکنون در زمینه درخواست موافقت اصولی و پروژه‌های گردشگری پرونده معطل مانده‌ای نداریم. 

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز همچنین با اشاره به لزوم افزایش تعاملات با مدیریت شهری برای گسترش زیرساخت‌های گردشگری، اظهار کرد: با توجه به نیاز استان به زیرساخت‌های گردشگری لازم است تعاملات بیشتری با مدیریت شهری در خصوص عوارض احداث هتل ها و زیرساخت‌های گردشگری صورت بگیرد. 

در این نشست مدیریت شهری و شوراهای شهرها برای مشارکت در طرح‌های میراث فرهنگی و گردشگری از جمله برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی-اجتماعی و مشارکت در توسعه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع دستی در شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند و بر تعامل و تفاهم مدیریت شهری و میراث فرهنگی تأکید شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080400206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha