اختتامیه طرح‌های سالم سازی شمال کشور برگزار شد

با عنایت به آغاز فعالیت طرح‌های سالم سازی در تابستان سال ۱۴۰۲ در ۳۴ نقطه از ده شهرستان ساحلی استان گیلان، نسبت به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران اقدام شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، اختتامیه طرح‌های سالم‌سازی شمال کشور روز چهارشنه ۳ آبان ۱۴۰۲ برگزار شد.

اسداله عباسی در این مراسم بیان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان با اجرای برنامه‌های آئینی، فرهنگی و جشنواره‌ها در سال جاری، باعث شور و نشاط اجتماعی بین مسافران و گردشگران شد و با ایجاد برخی از بازارچه‌ها و غرفه‌های صنایع‌دستی تولید محصولات صنایع‌دستی را رونق داد.

استاندار گیلان با اشاره به نقش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ایجاد بازارچه‌ها و غرفه‌های بیشتر را برای فروش محصولات صنایع‌دستی، شیلاتی، کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان ضروری دانستند.

او افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی بعنوان یکی از کمیته‌های ساحل با پیگیری امورات تاسیسات ساحلی، صدور مجوزهای به موقع تاسیسات ساحلی، تشدید نظارت‌های تاسیسات گردشگری ساحلی، تشکیل کمیته‌های نظارت سرویس‌های بهداشتی و بازدیدهای مربوطه، بهره‌مندی از غریق نجات در برخی از تاسیسات ساحلی، آموزش و فرهنگ‌سازی، نصب بنر و تابلوهای عفاف و حجاب و ...به گردشگران خدمات‌رسانی کرده است.

عباسی در این مراسم ضمن تقدیر از کمیته‌های ۱۲ گانه ساحل گفت: آزادسازی ۳۰۰ کیلومتر از سواحل گیلان با همکاری تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان بصورت کامل انجام شد.

ایشان با اشاره به تشکیل قرارگاه سواحل با دستور رئیس جمهور و درایت ریاست سازمان تامین اجتماعی بعنوان سکاندار افزود: این قرارگاه نقش بسیار موثر داشته‌اند.
عباسی بیان داشت: ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شد که دستگاه‌های اجرایی و نیروی انتظامی با اجرای هوشمندسازی در ورودی‌های ساحل آن نقاط را مدیریت کردند.

او افزود: با توجه به آموزش‌های انجام شده تعداد غرق‌شدگان به میزان ۷۵ درصد کاهش داشته و این آگاهی و آموزش‌های و فرهنگ‌سازی‌های باید افزایش داشته باشد.

استاندار گیلان با تاکید به نقش گردشگری در سواحل، از سرمایه‌گذاران این بخش استقبال کرد و دستور رفع موانع آنان را در امر خدمات‌رسانی را صادر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080400213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha