سفر 3 روزه رسانه‌های کشور به سواحل مکران

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان‌های چابهار از سفر سه‌ روزه رسانه‌های کشور به میزبانی دبیرخانه توسعه سواحل مکران با حضور معاون ارتباطات و بین‌الملل توسعه سواحل مکران به شهرستان چابهار و دشتیاری خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان، خیرالنسا امیری در تشریح خبر فوق بیان کرد: این سفر سه‌ روزه با هدف معرفی ظرفیت‌های حوزه گردشگری، کشاورزی، شیلات و صنایع در سوم آبان‌ ماه سال جاری انجام شد.

او افزود: در این زمینه دیدار و نشستی بین رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان چابهار و دشتیاری با اصحاب رسانه در اقامتگاه بوم‌گردی ترنج برگزار و در آن به نقش پررنگ گردشگری در توان‌های محیطی سواحل مکران، وجود آثار و مناظر متنوع طبیعی، تاریخی، هنری، مذهبی و صنایع‌دستی در مناطق ساحلی چابهار و دشتیاری پرداخته شد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان‌های چابهار با بیان اینکه این گونه سفرها پیرامون بیان و انعکاس ظرفیت‌های منطقه راهکاری برای جذب گردشگران و ایجاد اشتغال، درآمدزایی است، گفت: صدا و قلم رسانه، بالاترین ابزار برای معرفی این داشته‌های خدادادی است که می‌تواند راهگشای کمبودها، کاستی‌ها و نبود زیرساخت‌ها در راستای طرح موضوع و توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در محیط‌های موجود زمینه‌ساز تحول در این حوزه باشد.

همچنین معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دبیرخانه توسعه سواحل مکران، موهبت‌های طبیعی سواحل مکران را گنجی بی‌بدیل دانست و گفت: این منطقه نیازمند توجه و برنامه‌ریزی درست و اصولی از سوی دولت است.

ره پیک بیان کرد: با فراهم‌کردن زیر ساخت‌های اولیه و تسهیل در دیوان‌سالاری اداری می‌توان زمینه جذب سرمایه‌گذار را فراهم کرد تا سرمایه‌گذار با فراغ خاطر و بدون هیچ‌گونه دغدغه سرمایه بتواند در جهت توسعه و آبادانی این پهنه ورود پیدا کند.

در این سفر سه‌ روزه به سواحل مکران مهدی فرجی کارگردان سینما و تلویزیون و کارگردان سریال نون خ رسانه‌ها را همراهی کرده و با هدف معرفی ظرفیت‌های این پهنه عظیم گردشگری سریال ۲۰ قسمتی در شهرستان چابهار و دشتیاری کلید خورد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080600232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha