توقف ساخت‌وساز غیرمجاز در بافت تاریخی تفت

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تفت از توقف ساخت‌وساز غیرمجاز در بافت تاریخی تفت با حکم قضایی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، جلال دهقان با اعلام این خبر گفت: به دنبال ساخت‌وساز غیرمجاز در بافت تاریخی تفت، این موضوع از سوی یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تفت، پیگیری شد و اقدام لازم در خصوص توقف عملیات با حکم قضایی و همکاری عوامل نیروی انتظامی انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تفت افزود: مالک ساختمانی، در حریم بافت تاریخی تفت بدون هماهنگی و مجوز اداره میراث فرهنگی، اقدام به ساخت‌وساز کرده و علی‌رغم اخطارهای پیاپی همچنان به کار خود ادامه داده بود.

دهقان تأکید کرد: طبق قانون مجازات اسلامی هرگونه دخل و تصرف و عملیاتی که منجر به تخریب و تغییر هویت آثار تاریخی شود جرم محسوب می‌شود و با توجه به وظیفه اداره میراث فرهنگی در خصوص حفاظت و نگهداری از بناها و بافتهای تاریخی، با هر ساخت غیرقانونی در بافت تاریخی برخورد خواهد شد، لذا مالکان دارای ملک در بافت تاریخی باید قبل از هرگونه ساخت‌وساز از اداره میراث فرهنگی مجوز لازم را اخذ کنند.

توقف ساخت‌وساز غیرمجاز در بافت تاریخی تفت

انتهای پیام/

کد خبر 1402080600280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha