طرح‌های راکد گردشگری کرمانشاه تسهیلات دریافت می‌کنند

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه از برنامه این اداره‌کل برای پرداخت تسهیلات برای بهره‌برداری از طرح‌های راکد گردشگری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری با اعلام این خبر اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه، تاسیسات گردشگری راکد استان مورد بررسی قرار گرفت. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه افزود: در این جلسه بررسی این تاسیسات که عمده آن‌ها در شهرستان قصرشیرین قرار دارند، وضعیت موجود این طرح‌ها و میزان دیون آن‌ها به بانک‌ها و نیز راهکارهای فعال سازی این مراکز مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت. 

او ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تسهیلات لازم برای به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌های راکد پرداخت از محل اعتبارات منابع داخلی بانک‌ها پرداخت شود. 

امیری با اینکه طرح‌های گردشگری راکد استان به مراکز اقامتی مسیر عتبات عالیات مربوط می‌شوند، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته با تعطیلی نزدیک به یک دهه مرز خسروی، بخش مهمی از تاسیسات اقامتی استان به ویژه در شهرستان قصرشیرین دچار رکود و تعطیلی شدند.

او تصریح کرد: ۱٠ طرح در شهرستان قصرشیرین داشته و ۲ طرح در شهرستان‌های دالاهو و اسلام آبادغرب با وجود داشتن مجوزهای لازم اکنون راکد مانده‌اند. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، گفت: استفاده از طرفیت اربعین و پرداخت تسهیلات ۱۸ درصد از منابع داخلی بانک‌ها با بازپرداخت ۶ ساله از نقاط قوت و راهکارهای ارایه شده برای خروج این طرح‌ها از رکود است. 

او افزود: با بازگشایی مرز خسروی خوشبختانه فضای مناسبی برای فعالیت مجدد این مراکز اقامتی فراهم شده است که امیدواریم با مساعدت بانک‌های استان شاهد شکل گیری این اتفاق مهم و فعال شدن بخش مهمی از ظرفیت اسکان استان باشیم. 

امیری درخاتمه اظهار کرد: همچنین انتظار می‌رود تورهای زیارتی به مقصد عتبات عالیات مرز خسروی را که امکانات بسیار مناسبی دارد را به عنوان محل تردد و اقامت خود انتخاب کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402080700299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha