میراث‌فرهنگی شناسنامه تاریخی سیستان‌وبلوچستان است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: میراث‌ فرهنگی شناسنامه استان است و باید از آن‌ها استفاده فرهنگی و انقلابی داشته باشیم و برای حفظ، احیاء و معرفی این پیشینه تلاش کنیم.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی صبح امروز یکشنبه در دیدار سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: فعالیت در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهم و از موارد تاثیرگذار در استان است و اداره کل میراث فرهنگی باید بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

او افزود: مصادیق متعددی از میراث‌ فرهنگی در سطح سیستان و بلوچستان داریم که به نوعی شناسنامه استان ماست و می‌توانیم از آن‌ها استفاده فرهنگی و انقلابی داشته باشیم چرا که یک تاریخ در دل این میراث نهفته است و باید در حفظ، احیا و معرفی این پیشینه و تاریخ تلاش کنیم.

امام‌جمعه زاهدان ادامه داد: گردشگری دارای ابعاد مختلف است که اقتصاد تنها یک عرصه از آن است و در سطح سیستان و بلوچستان از جاذبه‌های گردشگری خوبی برخوردار هستیم اما متاسفانه کمتر در این حوزه فعالیت شده و باید یک بسته به هم پیوسته با همکاری دستگاه‌های مختلف در این حوزه به اجرا در آید.

او اذعان کرد: گام اول آماده‌سازی این جاذبه‌ها برای رفت‌ و آمد گردشگران و سپس تبلیغ و معرفی آن‌هاست و البته در کنار آن باید به فرهنگ اسلامی هم توجه داشته باشیم چرا که در مواردی برخی اقدامات آسیب‌زاست.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی نیز با وجود اینکه اشتغال‌زایی خوبی به همراه دارد اما باز هم چندان گسترش پیدا نکرده و باید با ارائه آموزش‌ها و سپس برقراری ارتباط بین فروشنده و خریدار گامی موثر در این جهت بردارید.

او افزود: برای اینکه بتوانیم در تمامی این حوزه‌ها موفق عمل کنیم ابتدا باید نیروی انسانی با انگیزه و با روحیه جهادی داشته باشید چرا که با فعالیت‌های معمولی چندان کاری پیش نخواهد رفت و این‌کار نیازمند ارتقای انگیزه نیروهاست.

امام‌جمعه زاهدان ادامه داد: این انگیزه گاهی شامل مباحث مادی است اما بخش مهم‌تر آن ارتقای انگیزه‌های الهی و ارزشی است که در این صورت فرد بهتر کار خود را انجام می‌دهد.

او گفت: نیروها باید به خوبی مدیریت شوند به گونه‌ای که احساس کنند قانون معیار کار است و به طرح و برنامه‌های آن‌ها کم توجهی نمی‌شود که در این صورت نیروها احساس می‌کنند زحمات آن‌ها هدر نرفته و انگیزه کار پیدا می‌کنند.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: طبعا در جایی که کار آماده و روی ریل باشد زودتر به نتیجه رسیده و عامل خرسندی است اما در جایی که فعالیت سخت است کار دارای ارزش بیشتری است و اگر بتوانید پایه‌گذاری خوبی داشته باشید کار شما ارزش بیشتری خواهد داشت.

همچنین در ابتدای این دیدار محمدهادی طهرانی مقدم سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان نیز به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این مجموعه پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080700358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha