۴۰ خوراک کرمانشاهی ثبت ملی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه شهر جهانی خوراک است به صورت ویژه در جلسه شورای ثبت کشور، پرونده ۴۰ خوراک کرمانشاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های انجام شده روز سه‌شنبه 9 آبان ماه 1402 کرمانشاه میزبان جلسه شورای ثبت کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: این جلسه که به ثبت ملی غذاهای ایرانی می پردازد با حضور تعدادی از استان‌های کشور برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: کرمانشاه به عنوان دومین جهان شهر خلاق خوراک کشور از ظرفیت ویژه‌ای در این خصوص برخوردار است و به همین منظور رایزنی‌های زیادی برای برگزاری این جلسه به میزبانی کرمانشاه انجام شده است.

فرمانی گفت: ثبت ملی غذاها قطعا به معرفی و باز زنده‌سازی آنها و نیز قرار گرفتن در سبد غذایی خانواده‌ها کمک می‌کند.

او با اعلام اینکه سهمیه هر استان در سال یک یا دو غذا برای ثبت است، تصریح کرد: با توجه به اینکه کرمانشاه شهر جهانی خوراک است به صورت ویژه در این جلسه پرونده ۴۰ خوراک کرمانشاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه بیان کرد: بعد از ثبت ملی، لوح ثبتی و خود این غذاها در جشنواره ببن‌المللی خوراک کرمانشاه به معرض نمایش در می‌آید.

جلسه شورای ثبت کشور روز سه‌شنبه ۹ آبان ماه به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402080800380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha