ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در آذربایجان غربی در اولویت قرار دارد 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در شهرهای استان در اولویت قرار دارد. 

به گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری در جلسه با فرامرزی، مدیرعامل بنیاد برکت استان در خصوص تخصیص تسهیلات به بخش گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در حوزه صنایع‌دستی دارد و افرادی زیادی در این حوزه اشتغال دارند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: برای حمایت بهتر از فعالان این حوزه، اجرای طرح خوشه‌های صنایع‌دستی در دستور کار گرفته که براین اساس چهار رشته هنرهای چوبی، گلیم‌بافی، چرم‌دوزی و نساجی سنتی به‌عنوان رشته‌های پرطرفدار استان انتخاب شده و در نظر است دوره‌های آموزشی برای فعالان این رشته‌ها برگزار شد و حمایت‌هایی از جمله پرداخت تسهیلات از آنها انجام شود. 

او ادامه داد: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهرها از جمله اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده که در این راستا می‌توان با همکاری بنیاد برکت نسبت به راه‌اندازی این بازارچه‌ها اقدام کرد. 

صفری تصریح کرد: برای این منظور در مرحله اول می‌توان مکان‌هایی را در ورودی چندین شهر پرطرفدار و مسافرپذیر انتخاب و بازارچه‌هایی با چندین غرفه ایجاد و سپس نسبت به گسترش آنها اقدام کرد و فرمانداران و شهرداری‌ها نیز از این کار استقبال می‌کنند. 

مدیرعامل بنیاد برکت آذربایجان غربی در این جلسه گفت: این بنیاد در راستای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال با پرداخت تسهیلات از افراد فعال در حوزه صنایع‌دستی حمایت می‌کند. 

فرامرزی گفت: این بنیاد آمادگی دارد تا با امضای تفاهم‌نامه با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اقدامات مشترکی را در راستای حمایت از فعالان صنایع‌دستی در مناطق محروم انجام دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080900426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha