کارگاه تولید سفال در شهرستان لالی راه‌اندازی می‌شود

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لالی از تشکیل کارگاه تولید سفال این شهرستان در ماه جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، اردشیر کوهزاد با اعلام این خبر اظهار کرد: برای خریداری قطعات لازم و تجهیز این کارگاه نزدیک به ۲میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان تخصیص یافت.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لالی اضافه کرد: تا اواخر آبان و با تکمیل قطعات و تجهیزات لازم این کارگاه راه‌اندازی خواهد شد.

او بیان کرد: افزون بر فعالیت‌های تولیدی، برپایی دوره‌های آموزش سفالگری از برنامه‌های مهم اداره میراث‌فرهنگی شهرستان لالی در این کارگاه خواهد بود.

کوهزاد با اشاره به اقدامات مرمتی صورت‌گرفته در بنای این کارگاه و با بیان این که بنای کارگاه تولید سفال آماده است، خاطرنشان کرد: بنای این کارگاه از سوی دهیاری روستای ططرآباد و بخشداری مرکزی لالی به مدت پنج سال به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان واگذار شده است.

هنر سفالگری بعد از نقاشی روی دیوار غار یکی از قدیمی‌ترین هنرهای بشری است و شاید اشتباه نباشد اگر بگوییم سفالگری اولین هنری است که بعد از متمدن شدن انسان (یعنی شروع شهرنشینی) به وجود آمد و در همه ادوار همراه انسان بوده و تا زمان حاضر نیز به عنوان هنری پررونق دوام یافته است.

ساخت دیوارکوب و انواع هفت‌سین‌های سفالی و دکوری‌های قابل شست‌وشو و طراحی چهره روی سفال از دیگر محصولات صنایع‌دستی لالی در زمینه سفالگری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080900457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha