انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان همدان با اداره اوقاف و امور خیریه استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان این اداره‌کل با سازمان اوقاف و امور خیریه همدان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم علیزاده، روز یکشنبه 7 آبان ماه 1402 در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین برای شناخت، ثبت، حفاظت، صیانت، مرمت، سامان‌دهی و معرفی تمام آثار تاریخی منقول و غیرمنقول فرهنگی، تاریخی و طبیعی موقوفه و عام‌المنفعه و میراث معنوی ناملموس کشور در چارچوب قوانین و ضوابط ملی حفاظت از میراث‌فرهنگی و طبیعی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری در ایجاد و توسعه موزه‌ها و نمایشگاه‌های جانبی مبتنی بر آثار و موضوعات تاریخی و فرهنگی ملموس و ناملموس تحت تولیت اداره‌کل اوقاف، تهیه بانک اطلاعاتی مربوط به آثار منقول و غیر منقول ثبت شده در فهرست آثار ملی و نیز دارای ارزش تاریخی فرهنگی تحت تولیت اوقاف، همکاری و مشارکت در برگزاری رویدادهای فرهنگی، علمی و اجتماعی و تولیدات علمی فرهنگی و رسانه‌ای مرتبط با حوزه فعالیت مشترک طرفین، استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری مشترک در خصوص برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی معرفی آثار تاریخی و توسعه صنایع‌دستی و گردشگری و ... اشاره کرد.

او همچنین به تعهدات اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان اشاره و تصریح کرد: حفاظت و نگهداری مستمر از آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی منقول و غیر منقول تحت تولیت اوقاف در چارچوب ضوابط و شیوه نامه‌های مرتبط با حفاظت از میراث‌فرهنگی کشور، در اختیار قراردادن فضای مناسب برای فعالیت هنرمندان صنعتگران و فروشندگان صنایع‌دستی در بقاع متبرکه با رعایت قانون و مقررات و ضوابط، اختصاص سالانه و مستمر بخشی از آموزش‌های ضمن خدمت مدیران و کارشناسان دفاتر فنی استان به آموزش‌های تخصصی مرتبط با شناخت و حفاظت از میراث فرهنگی تحت تولیت اوقاف استان و ... از تعهدات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081100559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha