اولین جشن زعفران در راویز رفسنجان برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان گفت: اولین جشن زعفران دهستان راویز رفسنجان روز جمعه 12 آبان‌ماه 1402 در کنار امامزاده بزرگ دارابی برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، حسن حسینی با اشاره به اینکه این مراسم با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برپا می‌شود، اظهار کرد: این مراسم با برنامه‌های محلی و نمایشگاه ارائه محصولات دهستان راویز همراه خواهد بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان افزود: چندین سال است که کشاورزان این دهستان مشغول کاشت زعفران هستند و تلاش می‌کنند سطح زیر کاشت این نوع محصول را افزایش دهند.

او در ادامه گفت: با افزایش سطح زیر کشت زعفران می‌توان به اهداف گردشگری این شهرستان در زمینه جذب گردشگر و اجرای برنامه‌های مختلف گردشگری رسید و از سویی هم زمینه اشتغال جوانان را هم فراهم کرد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی راویز برای کاشت زعفران بسیار مناسب بوده بنابراین این محصول از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

حسینی خاطرنشان کرد: این جشنواره برای اولین بار در راویز برگزار می‌شود و امیدواریم این جشن مقدمه خوبی برای برگزاری برنامه‌های آینده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081100569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha