گردشگری محلی، گنج واقعی و درآمد پایدار است

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: گردشگری محلی یک گنج واقعی و درآمد پایدار است که در کشور از آن غافل بوده‌ایم.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، ده پهلوان روز پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ در همایش ایزگام دشت جنت رودبار رامسر که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه اگر میراث‌فرهنگی همسو با معیشت مردم شود مطمئن باشید که نجات پیدا می‌کند، اظهار کرد: محوطه ایزگام دشت جنت رودبار بخش دالخانی رامسر به دو مقوله میراث تدفینی و گورستانی و گردشگری محلی می‌پردازد.

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه تا مردم ذی‌نفع نباشند، نمی‌توانیم میراث‌فرهنگی گذشتگان را حفظ کنیم، تصریح کرد: میراث فرهنگی که پشتوانه مردمی نداشته باشد بدون شک محکوم به فنا و نابودی است باید مردم دعوت و تمام مشکلات اداری سرمایه‌گذاری مرتفع شود.

ده پهلوان با تاکید بر اینکه گردشگری محلی یک گنج واقعی و درآمد پایدار است که در کشور از آن غافل بوده‌ایم، افزود: مردم باید معنای گنج واقعی و هویت را بدانند و لمس کنند.

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه در کشور از میراث تدفینی و گورستانی غافل شده‌ایم، بیان کرد: بقایا و ذخیره‌های زیستی کشور باید حفظ شود.

او با اشاره به اینکه در کشور مکانی نداریم که هزار اسکلت را جانمایی کرده باشیم، خاطرنشان کرد:  اسکلت‌ها ارزش میراثی دارند و باید در خود گورها و در همان مکان نگهداری شود و در موزه برای نمایش انتقال داده نشود.

ده پهلوان تصریح کرد: باید مناطق کاوش به سایت تبدیل تا حفظ و صیانت شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081100583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha