بازدید قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی از پروژه‌های فرهنگی-تاریخی رامسر

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در حاشیه دومین همایش فرهنگ و تمدن رامسر از پروژه‌های فرهنگی-تاریخی این منطقه بازدید کرد.

به گزارش میراث آریا، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در حاشیه دومین همایش فرهنگ و تمدن رامسر بر اساس یافته‌های باستان‌شناسی ایزگام دشت جنت‌رودبار، امروز، پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲، از پروژه‌های فرهنگی-تاریخی این منطقه بازدید کرد.

در این بازدید که سید شمس‌الدین حسینی، نماینده منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد و فرماندار رامسر و مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندارن حضور داشتند، دارابی از کارگاه صنایع دستی و همچنین برخی کاوش‌های صورت‌گرفته بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدیدها گفت: استان مازندران با ثبت حدود ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی از ۳۰۰۰ اثر شناسایی شده، ۳ اثر ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو، دارا بودن ۳۲ موزه در سطح استان و ۱۱ پروژه کاوش باستان‌شناسی در سال جاری، اقدامات خوبی انجام داده است.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: شهرستان رامسر با جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی خود به عنوان نگینی در استان مازندران و به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری کشور، همواره از پیشگامان در توسعه این صنعت بوده و مطلوب است غنای هویتی و تاریخی این خطه در کنار جاذبه‌های طبیعی، یاری رسان ساخت فرهنگی جامعه شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081100595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha