صنایع‌دستی معیشت عزت‌آفرین خانواده‌های ایرانی است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با تأکید بر اینکه صنایع‌دستی اقتصاد هویت بنیان و حاصل هوش و استعداد خانواده‌های ایرانی است، گفت: اگر این صنعت به ادبیات توسعه متصل شود، معیشت عزت‌آفرین را برای جامعه ایرانی رقم خواهد زد.

‌به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مریم جلالی در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره انار تفت که شامگاه پنجشنبه ۱۱ آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: انار نماد شهرستان تفت و نماد خانواده‌های ایرانی است که در عین استقلال فردی در کنار هم جمع هستند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور افزود: خانواده‌های ایرانی هستند که به بناها روح تازه‌ای می‌دمند و از همه نعمت‌های خدادادی و میوه انار، رنگ، پوست و بخش‌های مختلف این میوه کمال استفاده را می‌کنند و در تمام سال از آن بهره می‌برد.

او تصریح کرد: در همه جای خانواده ایرانی هوش، حکمت و استعداد می‌بینیم، صنایع‌دستی ایران حاصل هوش و استعداد خانواده‌های ایرانی است که توسط بانوان خانواده مدیریت شده است.

جلالی بیان کرد: زنان و مادران ایرانی بودند که قصه‌های ایران را زنده نگه‌داشتن، ما باید مادرانگی و روح خانواده را داشته باشیم چه را که اگر نداشته باشیم جوانمردانی که به جبهه‌ها رفتند، نبودند و باهمت و غیرت پای میراث ملموس و ناملموس کشور نمی‌ایستادند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور خاطرنشان کرد: همه برادران، پدران و همسران خانواده‌های ایرانی هستند که با روح و غیرت خانوادگی و ایرانی جنگیدند.

او گفت: باوجود همگرایی خانوادگی، خانواده‌ها با هر بهانه‌ای گرد هم می‌آید و در تمام لحظات سخت و شیرین کنار هم هستند که باید این خانواده را حفظ کنیم.

جلالی افزود: تمام تلاش خود را برای ثبت گنجینه‌های ارزشمند، آیین‌ها، قصه‌ها، مناسک و آثار ملموس دیدنی و شنیدنی خواهیم داشت چراکه میراث ملموس و ناملموس ما در کنار یکدیگر هستند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه صنایع‌دستی، اقتصاد هویت بنیان ما و حاصل هوش و استعداد ماست، ادامه داد: امید است که صنایع‌دستی بتواند به ادبیات توسعه متصل شود و معیشت عزت‌آفرین را برای جامعه ایرانی رقم بزند.

او خاطرنشان کرد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سه رکن توسعه در هر منطقه بوده و روح حاکم بر اینجاست که به ما قدرت فعالیت و تلاش در راستای حفظ آن را می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081200612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha