نخستین رویداد گردشگری فرش مهربان در همدان برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: نخستین رویداد گردشگری فرش دستبافت مهربان ۱۱ آبان ماه به همت شهرداری شیرین سو و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ در شهر شیرین سو برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، مهدی غلامی با اشاره به اینکه این رویداد، چهارمین رویداد گردشگری کبودراهنگ در سال جاری است، گفت: در این رویداد، نمایشگاهی از توانمندی های بافندگان شهرستان با ۲۰ غرفه وهمچنین تولیدات محلی روستای هدف گردشگری اکنلو و روستاهای کند بلاغی، صفاریز، عبدالمومن و شهر شیرین سو با ۵ غرفه به معرض نمایش گذاشته شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ افزود: در این رویداد که با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد از تعدادی از بافندگان فرش مهربان قدردانی شد.

او ضمن تشکر از همکاری دستگاه های اجرایی هدف از برگزاری این رویداد را  معرفی و پاسداشت قالی بافی مهربان و همچنین تلاش در راستای توسعه اشتغال دانست و ابراز امیدواری کرد که با تکمیل پرونده نخستین رویداد فرش مهربان شاهد ثبت رویداد درسامانه ملی رویدادهای کشور باشیم و بتوانیم سالانه این برنامه را باشکوه تر برگزار کنیم.

در شهرستان کبودراهنگ طی دو ماه گذشته رویدادهای گردشگری انگوراکنلو، گلرنگ(کاغاجیله) روستای قباق تپه، رویداد حماسی ۵ آبان (روز شهرستان) و در نهایت رویداد گردشگری فرش مهربان به اجرا درآمده است که انتظار می رود رویداد گردشگری گوسفند مهربان به همت شهرداری گل تپه و جهاد کشاورزی در آینده نزدیک برنامه ریزی و اجرا شود.

قالیبافی مهربان کبودراهنگ در  سال ۱۳۹۷ به شماره ۱۵۹۲  در فهرست ملی میراث ناملموس به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081300666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha