تولیدات صنایع‌دستی در زندان‌ها افزایش می‌یابد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تولیدات صنایع‌دستی در زندان‌های استان سمنان افزایش می‌باید.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور گفت: در جلسه‌ با اداره کل زندان‌های استان سمنان که روز سه‌شنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، برای رونق تولید صنایع‌دستی توسط زندانیان و خانواده‌هایشان در سه طرح متفاوت تصمیم‌گیری شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان افزود: در طرح ایجاد اشتغال نشسته یا پای تخت، ابتدا زندانیان توسط هنرمندان صنایع‌دستی آموزش خواهند دید و پس‌ از آن مواد اولیه تولید صنایع‌دستی به زندانیان تحویل داده می‌شود و در مقابل زندانیان با تولید صنایع‌دستی دستمزد دریافت خواهند کرد.

سلطانی‌پور گفت: در طرح دوم سالن‌هایی توسط اداره کل زندان‌ها انتخاب‌شده و پس‌ازآن توسط هنرمندان صنایع‌دستی با ابزارهای تولید صنایع‌دستی تجهیز می‌شود تا زندانیان با تولید صنایع‌دستی در این کارگاه‌ها بتوانند دستمزد دریافت کنند.

او افزود: در طرح سوم خانواده‌های زندانیان برای کسب درآمد توسط اداره کل زندان‌ها به هنرمندان صنایع‌دستی معرفی می‌شود تا با آموزش دیدن و تولید صنایع‌دستی به درآمدزایی برسند.

 سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان اظهار کرد: هدف از این طرح ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی زندانیان، انگیزه بخشی به زندانیان، درآمدزایی برای خانواده‌هایشان، افزایش روحیه زندانیان و رونق تولید صنایع‌دستی در زندان است.

 سلطانی‌پور افزود: از هنرمندان علاقه‌مند دعوت می‌شود تا در صورت تمایل به آموزش زندانیان و بهره‌برداری از شرایط به‌کارگیری زندانیان در تولید صنایع‌دستی، آمادگی خود را به ادارات شهرستان اعلام کنند.

این جلسه با حضور سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان، مسئول اشتغال اداره کل زندان‌های استان سمنان، مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان سمنان و جمعی از هنرمندان صنایع‌دستی برگزار شد و هنرمندان شرکت‌کننده در این جلسه درزمینه همکاری مشترک با اداره کل زندان‌ها برای آموزش زندانیان در رشته‌های چرم سنتی، گلیم و جاجیم، میناکاری و… اعلام همکاری کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081300684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha