جلسه شورای فنی میراث‌فرهنگی ایلام برگزار شد

جلسه شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با حضور اعضا برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، امروز ۱۴ آبان‌ماه جلسه شورای فنی با حضور فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، رائد ناصری‌فر معاون میراث‌فرهنگی به‌عنوان دبیر شورا، مشاور مطالعه بافت تاریخی پشت قلعه آبدانان و دیگر اعضای شورای فنی در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: این جلسه در راستای نهایی کردن مطالعات و ارائه پاورپوینت و نقشه‌های پیشنهادی با موضوعات مرتبط با شهر تاریخی دره‌شهر، چشمه‌ماهی هلیلان، احیا و حفاظت از سنگ‌نوشته‌های تاریخی استان و همچنین بررسی و رسیدگی به دیگر درخواست‌های مردمی برگزار شد.  

شریفی گفت: با توجه به قدمت دیرینه و فرهنگ غنی ایرانی، آثار تاریخی بی‌شماری در کلیه مناطق کشور وجود دارد که حفاظت از آنها نیازمند فرهنگ سازی و عزم راسخ و همکاری تمامی آحاد مردم می‌باشد.

در این جلسه تعداد ۹ مورد مربوط به شهرستان دهلران، دره‌شهر، آبدانان و ... مطرح و بعد از بررسی و تبادل نظر اعضا تصمیم گیری و مقرر شد پروژه‌هایی که با درخواست کننده موافقت شده طبق ضوابط و مقررات میراث‌فرهنگی و با اخذ تعهد و نظارت کارشناسان معاونت میراث فرهنگی به انجام برسند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081400730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha