دومین جشنواره ملی انار ساوه برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه گفت: دومین جشنواره ملی انار در مسجد جامع ساوه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح می‌شود تا علاوه بر معرفی انار به عنوان محصول شاخص ساوه، ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری نیز به شرکت کنندگان در جشنواره معرفی شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، رضا ایاز با اشاره به اینکه جشنواره ملی انار از دوشنبه 15 ا 19 آبان 1402 در مسجد جامع ساوه برگزار می شود، اظهار کرد: از همه ظرفیت‌ها و توان شهرستان برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد ملی استفاده می شود تا علاوه بر معرفی محصول انار گام موثری در راستای شناساندن این دیار تاریخی، کهن و متمدن برداشته شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه  با تاکید بر عجین بودن نام ساوه با انار گفت:  امسال این جشنواره برای دومین بار در سطح ملی برگزار می‌شود و قریب به ۵۰ غرفه در این نمایشگاه تولیدات باغی، زراعی، صنایع دستی، گردشگری  را در معرض دید علاقه مندان قرار خواهند داد.

ایاز با اشاره به اینکه آیین افتتاحیه جشنواره روز 15 آبان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برپایی تورهای بازدید از باغات و ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و تاریخی شهرستان ساوه گامی در راستای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهر هزار ساله و آشنایی گردشگران و بازدیدکنندگان از ظرفیت های ساوه در ابعاد گوناگون است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه افزود: ساوه دارای مزیت گردشگری و تاریخی و صنعتی است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که توانمندی‌های این شهرستان در حاشیه برپایی جشنواره انار به بازدیدکنندگان معرفی شود.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402081400735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha