تبدیل برخی از خیابان‌های هسته مرکزی ارومیه به پیاده‌راه موجب رونق گردشگری می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در صورتی که تعدادی از خیابان‌های هسته مرکزی شهرارومیه به پیاده‌راه تبدیل شود این اقدام موجب توسعه و رونق گردشگری در این شهر خواهد شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار با اشاره به ناشناخته ماندن ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان ادامه داد: برای شناساندن بیشتر آذربایجان غربی باید با توجه به اقتضائات روز حرکت کنیم و از روش‌های نوین تبلیغ بهره برد که در این راستا در یک سال گذشته اقداماتی خوبی در این اداره‌کل آغاز شده که از جمله این اقدامات طراحی اپلیکیشن جامع معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان است.

مرتضی صفری تصریح کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان نیز در حیطه ماموریت‌های ذاتی خود می‌تواند در معرفی مفاخر دینی و انقلابی، میراث ناملموس مذهبی از جمله مراسم‌های مذهبی و مساجد تاریخی استان نقش مهمی را ایفا کند چرا که امروزه نسل جوان با بسیاری از مفاخر کشور آشنایی نداشته و از هویت و تاریخ خود غافل مانده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این دیدار اظهار کرد: امروزه کشورهای استکباری با تهیه فیلم و تولیدات رسانه‌ای سعی دارند هویت و تاریخ جعلی خود را در میان کشورها تبلیغ و نهادینه کنند در حالی که ایران با داشتن سابقه تاریخی، الگوهای ملی و مذهبی زیادی دارد که در بین مردم ناشناس مانده‌اند.

حجت‌الاسلام منصور امامی افزود: یکی از راه‌های مقابله با این تهاجم فرهنگی مستندسازی تاریخی هر منطقه است و نیز باید فیلم‌ها و سریال‌های فاخر تاریخی در ارتباط با هویت و تاریخ ایران سخته و به نسل جدید معرفی شود.

او بیان کرد: آثار تاریخی روایان زنده‌ای از سابقه تاریخی و کهن ایران هستند که با روایت‌گری مدرن می‌توان ضمن معرفی آنها نسبت به درآمدزایی و جذب گردشگر در این حوزه نیز اقدام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081500748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha