نقش ارزشمند هنرمندان دارای معلولیت در امتداد مسیر ثبت جهانی کاشان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از موسسه نیکوکاری کاشانه مهر کاشان، هنرمندان توان‌خواه این مجموعه را امتداد بخش مسیر ثبت جهانی کاشان دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور امروز دوشنبه ۱۵ آبان ماه با حضور حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فرماندار ویژه کاشان و جمعی از مدیران و مسئولان معاونت صنایع‌دستی کشور و شهرستان کاشان در ستین مرحله از برنامه‌های آیین پاسداشت ثبت کاشان به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی از مرکز نیکوکاری کاشانه مهر کاشان بازدید و با هنرمندان صنایع‌دستی توان‌خواه این مجموعه دیدار کردند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه این بازدید گفت: این مجموعه فرهنگی و هنری ۱۴ سال است که پس از تاسیس توانسته به بسیاری از هنرمندان توان‌خواه کاشانی، عشق، امید و مهارت افزایی در حوزه صنایع‌دستی بیاموزد.

او ادامه داد: در بازدید از کارگاه‌های این مجموعه متوجه شدم که خیران و مؤسسان این مجموعه توانسته‌اند نا امیدی رخوت و رکود را از این هنرمندان جوان بزدایند، لذا ۲۵۰ نفر هنرمند جوان، نقش مهمی در امتداد مسیر جهانی‌شدن کاشان ایفا می‌کنند.

جلالی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با تأسیس بازارچه‌های صنایع‌دستی، توان، تلاش و جسارت این هنرمندان ارزشمند دارای معلولیت به همه ایران و جهان معرفی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081500754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha