سرویس‌های بهداشتی رزن همدان ساماندهی می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رزن از ساماندهی 26 سرویس‌ بهداشتی در شهرستان رزن خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، شهروز کهیایی درجلسه ساماندهی سرویس‌های بهداشتی رزن که دوشنبه 15 آبان‌ماه در شهرداری رزن و با حضور نماینده فرماندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر، اداره حمل و نقل وپایانه ها و  اداره آموزش وپروش برگزار شد، گفت: طبق دستورالعمل وزارت میراث‌فرهنگی، سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی برای ارائه خدمات بهینه به گردشگران و مسافران در شهرستان یکی از اولویت‌های این اداره است که برای این منظور هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رزن افزود: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مراکز تفریحی و توریستی، پارک‌ها، امامزاده‌ها، اماکن تاریخی، مجتمع‌های بین راهی و... ساماندهی این اماکن در دستور کار قرار گرفته است.

او تصریح کرد: اکنون دو باب سرویس بهداشتی و دو کمپینگ در سطح شهرستان رزن و شهر دمق ( پارک ملت رزن و پارک شهدای گمنام دمق ) وجود دارد که در سنوات گذشته توسط این اداره کل ساخته شده و نیازمند رسیدگی، تعمیرات و بروزرسانی تجهیزات است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رزن بیان کرد: سرویس بهداشتی پارک شهدای شهر دمق توسط شهرداری تخریب و سرویس بهداشتی به روزی را با 8 چشمه زنانه و مردانه احداث کرده که فعال است. همچنین شهرداری شهر رزن تعداد 8 چشمه سرویس بهداشتی درکنار نماز خانه امام (رضا) در محل  پارک ملت با اعتباری 10میلیارد ریال در دست احداث و اجرا دارد که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: درحال حاضر شهرستان رزن 10 سرویس بهداشتی دارد که دارای 116 چشمه شامل رستوران بین راهی روشن ماهنیان، مجتمع خدماتی و بین راهی آریا، پارک ملت رزن، نماز خانه امام رضا ( ع) پارک ملت، جایگاه اختصاصی پمپ بنزین رزن ودمق، مسجد جامع شهر و سطح شهر فعال هستند.

کهیایی خاطر نشان کرد: با موافقت شهرداری وآموزش پرورش شهرستان 3  سرویس بهداشتی جدید برای احداث محل پارک بانوان، جایگاه سی. ان. جی و اردوگاه امیریه در محور مواصلاتی امیریه در صورت واگذاری و جانمایی زمین مورد نظر پس از مراحل اداری و ارسال پرونده به وزارتخانه میراث‌فرهنگی توسط سرمایه گذار بخشی ساخته می‌شود.

او گفت: در این جلسه مقرر شد سرویس بهداشتی پارک ملت رزن توسط شهرداری مورد بازسازی و احداث قرار گیرد. همچنین برخی سرویس‌ بهداشتی‌ها دارای شرایط مطلوبی است اما مسافران از وجود آنها خبر ندارند که بر این اساس تابلوهایی نصب می‌شود تا راهنمای مسافران و شهروندان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081600836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha