صنایع‌دستی عزت، ثروت و امنیت را به دنبال دارد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در حاشیه بازدید از سومین جشنواره بین‌المللی همام گفت: آثار صنایع دستی ارائه شده در این جشنواره تجلی خانواده ایرانی است و معیشت عزت‌آفرین را در این حوزه به تصویر کشیده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، مریم جلالی در حاشیه بازدید از آثار صنایع‌دستی معلولان شرکت‌کننده در سومین جشنواره بین‌المللی همام که در محل فرهنگستان هنر برگزار شد، با اشاره به اینکه موظفیم از آثار فوق‌العاده افراد دارای معلولیت حمایت کنیم، گفت: این آثار تجلی خانواده ایرانی است و معیشت عزت‌آفرین را در حوزه صنایع‌دستی به تصویر کشیده و فارغ از اثر هنری می‌تواند مبنایی برای درآمد کودکان و اقشار دارای بیماری‌های خاص باشد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اینکه صنایع‌دستی تولیداتی است که عزت، ثروت و امنیت را در پی دارد و انگیزه و امید برخاسته از زیست‌بوم را به تصویر می‌کشد، تصریح کرد: براساس دستور مهندس ضرغامی، وزارت میراث‌فرهنگی موظف شده در همه خانه‌های تاریخی و تاسیسات گردشگری زمینه عرضه صنایع‌دستی را فراهم کند و در این زمینه تلاش کردیم که شرایط همه عزیزان را در نظر بگیریم و روند انجام کارشان را سرعت ببخشیم.

او با بیان اینکه همام، نماد همت و غیرت ایرانیان است، اظهار کرد: جشنواره همام به گونه‌ای برای افراد دارای معلولیت طراحی شده است که هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهد و هیچ چیزی برایش محدودیت نیست.

جلالی در پایان با بیان اینکه آثار برتر جشنواره همام را بدون شرکت در هیات انتخاب، تجلی خواهیم کرد گفت: در نمایشگاه و جشنواره همام شاهد آثاری فاخر و باکیفیتی از هنرمندان دارای معلولیت هستیم و این اتفاق بزرگی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081700904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha