تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرائم حوزه میراث‌فرهنگی در دادسرای تویسرکان

رئیس دادگستری شهرستان تویسرکان گفت: مجموعه عوامل قضایی شهرستان تمام ظرفیت خود را در راستای حفاظت از آثار واجد ارزش این شهرستان بکار خواهند گرفت به همین منظور شعبه ویژه رسیدگی به جرائم حوزه میراث‌فرهنگی در دادسرای تویسرکان تشکیل شده است.

 به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، اسحاق ترکاشوند گفت: در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی شهرستان تویسرکان و نیز آشنایی عوامل دادگستری تویسرکان یک تور آشنایی با این آثار برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تویسرکان گفت: عوامل قضایی شهرستان رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری بهمراه قضات شهرستان تویسرکان از آثار تاریخی‌فرهنگی شهرستان تویسرکان از آثار شاخص شهرستان  از جمله موزه تاریخ و فرهنگ، عمارت تاریخی دکتر اقتداری و کاروانسرای جهانی فرسفج بازدید کردند.

علی موسوی رئیس دادگستری در این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه میراث‌فرهنگی،  تویسرکان را از جمله شهرستان‌های شاخص استان در این حوزه  قلمداد کرد و افزود: مجموعه عوامل قضایی شهرستان تمام ظرفیت خود را در راستای حفاظت از این آثار واجد ارزش بکار خواهند گرفت.

مصطفی ربانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیز میراث‌فرهنگی را هویت و شناسنامه تک تک ایرانیان نامید و گفت: شعبه ویژه رسیدگی به جرائم حوزه میراث‌فرهنگی در دادسرا تشکیل شده است و  در این راستا تاکید کرده‌ایم که پرونده متعرضان به محدوده آثار تاریخی خارج از نوبت بررسی و  متخلفین به اشد مجازات محکوم شوند.

او افزود: با ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده بافت تاریخی و عرصه و حریم آثار تاریخی صرف نظر از برخورد دستگاه متولی به شدت برخورد شده و نهایت مجاز که براساس ماده ۱۰ قانون حمایت از مرمت و احیا بافت‌های تاریخی‌فرهنگی مصوب تیرماه ۹۸ قلع و قمع است، اجرا می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081800938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha