اجرای زیرساخت‌های گردشگری گرمی اردبیل شتاب می‌گیرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: زیرساخت‌های گردشگری شهرستان گرمی در مسیر توسعه گردشگری این شهرستان شتاب می‌گیرد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب روز پنجشنبه 18 آبان ماه 1402 در بازدید از پروژه‌های گردشگری و محوطه‌های باستانی شهرستان گرمی گفت: با توجه به نیاز شهرستان گرمی به اجرا و توسعه زیرساخت‌های گردشگری، با حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی اجرای زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری در این شهرستان شتاب می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: پروژه سفره‌خانه سنتی در شهر گرمی یکی از پروژه‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد با پرداخت تسهیلات حمایتی از محل اعتبارات وزارت میراث‌فرهنگی این پروژه هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

او تاکید کرد: همچنین درمورد منطقه باستانی دیگه‌ور که یک بنای تاریخی در این منطقه اخیرا و در یک کاوش غیرمجاز کشف شده است مکاتبات با وزارت میراث‌فرهنگی در حال انجام است تا هرچه زودتر کاوش اضطراری در این محوطه آغاز شود.

محمدی ادیب با اشاره به سایر پروژه‌های گردشگری شهرستان گرمی، ادامه داد: توسعه منطقه نمونه گردشگری گیلارلو یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان گرمی است که در این خصوص با استفاده از اعتبارات وزارت میراث‌فرهنگی و همچنین با تعیین تکلیف سرمایه‌گذاران حاضر در این منطقه تلاش می‌کنیم تا منطقه نمونه گردشگری گیلارلو برای استفاده مردم و گردشگران بهترین شرایط را پیدا کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی اضافه کرد: مجتمع بوم گردی شوون نیز یکی از تاسیسات مهم در شهرستان گرمی است که در منطقه بکری قرار دارد و می‌تواند در رونق گردشگری منطقه موثر باشد و ما از سرمایه‌گذار پروژه درخواست کردیم که برای فعال کردن این مجموعه تلاش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082000997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha