دستگیری ۸ حفار غیرمجاز در منطقه شصت‌کلا گرگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری هشت حفار غیرمجاز در منطقه جنگلی شصت‌کلا شهرستان گرگان پس از کمین چندساعته مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز شنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش‌های دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز توسط افراد ناشناس در بخشی از منطقه جنگلی شصت‌کلا شهرستان گرگان، موضوع در دستور کار فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: پس از بررسی‌های میدانی و کسب نیابت قضایی، تیمی از یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به محل اعزام و پس از کمین چندساعته موفق به دستگیری هشت نفر متهم شدند.

او خاطرنشان کرد: در این عملیات ادوات حفاری غیرمجاز ضبط و متهمان با تنظیم صورت‌جلسه به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی شهرستان رامیان شدند.

ساوری در پایان بیان کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوکی در این خصوص جرائم مرتبط به میراث‌فرهنگی و تجاوز و تخریب آثار فرهنگی_تاریخی را با سامانه ارتباط تلفنی ۰۹۶۶۲ (دریافت اطلاعات مردمی در ارتباط با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی) در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082001011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha