معرفی فعالان و هنرمندان صنایع‌دستی وظیفه ذاتی صداوسیماست/ استفاده بیشتر از صنایع‌دستی در دکور برنامه‌های تلویزیونی

رئیس سازمان صداوسیما معرفی و حمایت از فعالان و هنرمندان صنایع‌دستی را جزو وظایف ذاتی این سازمان دانست و بر ضرورت استفاده بیشتر از محصولات صنایع‌دستی در دکور برنامه‌ها تاکید کرد.

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا درباره استفاده از محصولات صنایع‌دستی در برنامه‌های تولیدی صداو سیما بیان کرد: حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی وظیفه ذاتی ما در صداوسیماست.

او با بیان اینکه در دکور برخی برنامه‌های گفت‌وگو محور از صنایع‌دستی استفاده می‌شود بر ضرورت توجه بیشتر به این مهم تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع تذکر می‌دهم بیشتر از محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در برنامه‌ها استفاده شود.

آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و صنعت، معدن و تجارت و به استناد ماده (۱۵) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی- مصوب ۱۳۹۶- در جلسه ۳ /۵ /۱۴۰۰ هیئت وزیران تصویب شد. براساس ماده ۱۷ این آیین‌نامه به‌منظور حمایت از تولیدات داخلی و ارج نهادن به صنایع‌دستی و فرش دستباف به‌عنوان نمادهای اصیل سنتی و فرهنگی کشور، تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند در برنامه‌های تشویقی و اهدای جوایز غیرنقدی، از محصولات صنایع‌دستی اصیل ایرانی و یا فرش دستباف استفاده کنند. ذی‌حسابان و ناظرین مالی دستگاه‌های مذکور موظفند نسبت به حسن اجرای حکم ماده (۶) قانون نظارت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082001019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha