روند ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در کردستان رضایت‌بخش است

مشاور و بازرس ویژه حراست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان اقدامات قابل توجهی در راستای بهسازی و مرمت سرویس‌های بهداشتی در محورهای مواصلاتی استان انجام داده و مجموع این اقدامات رضایت‌بخش است. نه

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، عزت‌الله رشیدیان روز شنبه ٢٠ آبان‌ماه ١٤٠٢ در سفر به استان کردستان و حضور در جلسه این اداره‌کل اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه مقام عالی وزارت به موضوع رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی استان و بررسی‌های انجام شده در این راستا، عملکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان در روند بهسازی و مرمت سرویس‌های بهداشتی محورهای مواصلاتی مناسب و به‌خوبی در حال انجام است.

مشاور و بازرس ویژه حراست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: استان کردستان توانست برای دومین سال پیاپی خدمات‌دهی و میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی را در مرز باشماق مریوان داشته باشد.

او با بیان اینکه عملکرد این اداره‌کل به‌عنوان یک دستگاه فرهنگ‌ساز در رابطه با موضوع عفاف و حجاب نیز مناسب بوده است، عنوان کرد: مسئله فعالیت‌های تبلیغی و ترویج حجاب باید بر مبنای فرهنگ استان باشد.

رشیدیان یادآور شد: مردم استان کردستان میزبانانی مهمان‌نواز برای مسافران و گردشگران هستند و لازم است تدابیر لازم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری این استان اندیشیده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این جلسه گفت: سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی برای ارائه خدمات بهینه به گردشگران و مسافران در کردستان یکی از اولویت‌های این اداره‌‎کل در استان است که برای این منظور هماهنگی‌های لازم انجام شده است. 

منصور مهرزاد تعداد سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی زیرنظر این اداره در استان را ٤٤ مورد عنوان کرد و افزود: امکان‌سنجی و نیازسنجی وضعیت دقیق جانمایی سرویس‌های بهداشتی در دستور کار و در اپلیکیشن نشان ارسال شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: تعداد ٤٠ تابلوی راهنما برای اعلام مسافت تا سرویس بهداشتی، توسط این اداره‌کل تهیه و با همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نصب شده است.

او یادآور شد: همچنین طی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ١٠٠ بنر و برچسپ با شماره تماس سامانه شکایات مردمی (٠٩٦٢٩) نیز چاپ و در سرویس بهداشتی‌های بین‌راهی نصب شده است.

مهرزاد بیان کرد: بهبود و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان همواره در اولویت بوده و امیدواریم با ایجاد امکانات مطلوب و خدمات شایسته به گردشگران و مسافران، انگیزه حضور دوباره آنان در کردستان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082001023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha