یک طرح گردشگری کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید

معاون گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از به بهره‌برداری رسیدن یک طرح گردشگری در شهرستان دنا این استان خبرداد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، فرشید کرمی امروز ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ افزود: این طرح گردشگری کشاورزی با حمایت دولت سیزدهم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در روستای بیاره شهرستان دنا به بهره‌برداری رسیده است.

معاون گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گردشگری کشاورزی نوعی گردشگری است که در آن، مهمانان با خانوارهای روستایی و کشاورزان زندگی کرده و علاوه بر آموزش نحوه فعالیت‌های کشاورزی وزندگی در کشتزارها و مناطق کشاورزی، در کار سنتی کشاورزی نیز مشارکت می‌کنند.

کرمی بیان کرد: روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اقلیم چهارفصل، وجود کوهساران، طبیعت بکر، هوای پاک، آبشار و چشمه‌سارها در کنار تنوع تولید محصولات کشاورزی خاص نظیر پسته کوهی، گل‌های زینتی، بلوط، پرورش کرم ابریشم و مزارع کشت زعفران مستعد توسعه گردشگری کشاورزی است اما از این ظرفیت آن‌چنان‌که بایدوشاید استفاده‌نشده است به‌طوری‌که تاکنون فقط چند مورد مجوز گردشگری کشاورزی در استان صادرشده است.

او افزود: چوپانی گله‌های گاو و گوسفند در مراتع، پرورش احشام، دوشیدن شیر، درست کردن کشک، برداشت و پاک کردن زعفران، چیدن میوه‌های جنگلی، تداعی خاطره شیرین رؤیاهای دوران کودکی برای برخی شهرنشین‌ها و انبساط خاطر و آرامش روحی آنان از زندگی روستانشینی است که رونق گردشگری کشاورزی می‌تواند افزون بر درآمدزایی برای روستانشینان زمینه گردشگری ارزان‌قیمت در این مناطق را فراهم کند.

معاون گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: گردشگری کشاورزی علاوه بر کاهش استرس و اشاره‌ای روحی زندگی شهرنشینی، درآمدزایی پایدار با حفظ شیوه زندگی سنتی را برای اهالی مناطق روستایی به همراه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082101078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha