بهسازی بافت با ارزش روستایی نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری زنجان دارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بهسازی بافت با ارزش روستایی نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری دارد. 

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، رضا خواجه‌ای روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲ با بیان اینکه بهسازی بافت با ارزش روستایی نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری استان دارد؛ اظهار کرد: بافت کالبدی برخی از روستاهای استان، به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی به عنوان میراثی ارزشمند است و از یک سو حفظ و نگهداری آن‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، به احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال تکمیل است و تاکنون اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال هزینه شده است. 

بهسازی بافت با ارزش روستایی نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری زنجان دارد


خواجه‌ای تاکید کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه بهسازی بافت با ارزش روستای قلعه ۷۰ میلیارد ریال است، که در صورت تخصیص اعتبار انجام خواهد شد. 

او به تهیه طرح روستاهای دارای بافت‌های با ارزش به تعداد هفت روستا در سطح استان اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با به کارگیری معماری همراه با ایده‌های جدید و توجه به نکات فنی، موجب احیای روستاها با هدف گردشگری شده، به طوری که در این راستا گام‌های مؤثری برداشته شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، بیان داشت: چهار روستای درسجین، قلعه، قوزلو و خورجهان (ماهنشان) تهیه طرح شده و روستای لار (زنجان) در سال جاری در دست تهیه طرح است. 

خواجه‌ای بیان کرد: همچنین روستاهای انجلین، جزیمق مصوب دفتر مرکزی بنیاد مسکن بوده و در صورت تأمین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082101081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha