کمیته فنی نظارت بر راهنمایان گردشگری در زنجان تشکیل شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: کمیته فنی نظارت بر راهنمایان گردشگری با هدف صدور کارت راهنمای گردشگری بین‌المللی در زنجان تشکیل شد. 

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، داود آبیان روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ در نشست با راهنمایان گردشگری استان در اتاق جلسات معاونت گردشگری گفت: کمیته فنی نظارت بر راهنمایان گردشگری با هدف صدور کارت راهنمای گردشگری بین‌المللی در زنجان تشکیل شد. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: هشت پرونده متقاضی کارت راهنمای گردشگری بین‌المللی در این کمیته بررسی و مصاحبه عملی از این افراد با حضور حراست، اعضای تشکل راهنمایان گردشگری و راهنمایان انجام شد. 

او گفت: همچنین با برگزاری آزمون عملی، صلاحیت متقاضیان برای دریافت کارت راهنمای گردشگری را مورد بررسی قرار دادند که در صورت کسب حدنصاب لازم کارت رسمی برای متقاضیان صادر می‌شود. نظارت بر نحوه فعالیت راهنمایان گردشگری، رسیدگی به شکایات از راهنمایان و تصمیم گیری درخصوص صدور کارت راهنمایان از مهمترین اهداف تشکیل این کمیته است. 

آبیان افزود: راهنمایان گردشگری یکی از نیازهای اصلی صنعت گردشگری در هر منطقه هستند و تلاش می‌کنیم با آموزش کافی و با سنجش متقاضیان، نیروی انسانی متخصص را در این حوزه داشته باشیم. توجه به دانش افزایی راهنمایان گردشگری در خصوص ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی منطقه گامی موثر در پیوستگی اجرای تورهای گردشگری در استان است. چون راهنمایان نقش مهمی در ضمانت بازگشت گردشگران و ایجاد تجربه‌ای منحصر به فرد از تورهای برگزار شده ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082101086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha