شکارچیان کل وحشی (پازن) در گچساران دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج شکارچی کل وحشی با همکاری مشترک محیط‌زیست و نیروی انتظامی در منطقه حفاظت‌شده کوه دیل شهرستان گچساران دستگیر و اعمال‌ قانون شدند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد امروز 22 آبانماه 1402 گفت: شب گذشته یک گروه متخلف شکار در منطقه حفاظت‌شده کوه دیل شهرستان گچساران شناسایی شدند که سه نفر از آنان به همراه لاشه شکار شده دستگیر و دو نفر از آنان متواری شدند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عصر روز گذشته و در پی تماس تلفنی یکی از دوستداران طبیعت مبنی بر حضور یک گروه پنج نفره شکارچی در ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده کوه دیل شهرستان گچساران، یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان با همکاری مشترک نیروی انتظامی به محل اعزام شدند.

جاودان خرد تصریح کرد: سه از نفر متخلفان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

او عنوان کرد: با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری مراجع انتظامی شهرستان، اقدامات لازم برای شناسایی هویت متخلفان متواری شده در دست اقدام است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جریمه حقوقی شکار یک راس کل وحشی (پازن) ۲۵۰ میلیون ریال است این در حالی است که جریمه شکار یک رأس بز وحشی ۷۵۰ میلیون ریال بوده و این جدای از جریمه کیفری جرم است.

جاودان خرد ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم، مراجع قضایی و انتظامی با محیط‌زیست گفت: گشت‌های مشترک محیط‌زیست و نیروی انتظامی پربرخورد با متخلفان جرائم زیست‌محیطی راه‌اندازی شده و با کسانی که مرتکب جرائم زیست‌محیطی می‌شوند بشدت برخورد قانونی خواهد شد.

منطقه حفاظت‌شده کوه دیل در شهرستان گچساران با مساحت ۱۰ هزار و ۳۷۴ هکتار، پوشش جنگلی از نوع بلوط، بنه، بادام، زالزالک یک میراث طبیعی ارزشمند محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082201145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha