دستگیری ۳حفار غیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب درشهرستان سوادکوه

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری حفاران غیر مجاز در شهرستان سوادکوه، خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محمد رضا کردان ضمن بیان خبر فوق، تشریح کرد: بنا بر گزارش پایگاه یگان ‌حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان مبنی بر خبر واصله از سوی میراث‌بانان افتخاری مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز و تردد مشکوک یک دستگاه خودرو و حضور افراد در یکی از روستاهای کوهستانی شهر آلاشت، ماموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از بررسی و بازدید صورت گرفته یک دستگاه فلزیاب دیجیتال به همراه ابزار و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: دراین‌ رابطه ۳ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

کردان عنوان کرد: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

او تصریح کرد: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082201157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha