برگزاری دوره آموزشی برنامه تربیت مدرس و اعطای گواهینامه صلاحیت عمومی تدریس

مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برگزاری دوره آموزشی برنامه تربیت مدرس و اعطای گواهینامه صلاحیت عمومی تدریس خبر داد و گفت: این دوره آموزشی برای اولین بار در این وزارتخانه برگزار می‌شود.

سید امیر سید مومنی مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برنامه تربیت مدرس و اعطای گواهینامه صلاحیت عمومی تدریس اظهار کرد: به تمامی شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی، گواهینامه مورد تائید سازمان اداری استخدامی کشور ارائه می‌شود که چهار سال اعتبار دارد و نام شرکت‌کنندگان در این دوره به‌عنوان مدرس ثبت می‌شود.

او اضافه کرد: در اجرای بند (۴) نظام آموزش کارمندان دولت، موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۸۳۴ مورخ ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ و ماده (۵) اصلاحیه نظام مذکور، موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۲/۱۸۸۱۹  مورخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲، به‌منظور ایجاد بستر مناسب برای شناسایی و توانمندسازی مدرسان واجد صلاحیت تدریس، ممیزی مهارت‌ها و توانمندی‌های علمی و آموزشی مدرسان به‌منظور انتخاب مدرسان واجد صلاحیت تدریس، ایجاد فضای مناسب برای استفاده دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات آموزشی مورد تائید سازمان اداری و استخدامی کشور از مدرسان دارای شرایط عمومی و صلاحیت‌های موضوعی در اجرای دوره‌های آموزشی کارکنان دولت، این اداره‌کل در نظر دارد طبق چارچوب «دستورالعمل نحوه احراز صلاحیت تدریس و اجرای برنامه تربیت مدرسان دوره‌های آموزشی کارکنان دولت» نسبت به بررسی درخواست‌های متقاضیان، برگزار می‌کند.

سیدمومنی ادامه داد: دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن که دارای ارزش استخدامی باشد جزو شرایط اولیه برای ثبت تقاضا بوده و مسئولیت رعایت دقیق فرآیند احراز صلاحیت براساس ضوابط اعلامی و صحت و اعتبار مدارک و مستندات بارگذاری شده، با متقاضیان است.

او اضافه کرد: براساس تبصره بند ۴/الف دستورالعمل، اعضای هیأت علمی، دارندگان مدارک تحصیلی مرتبط با رشته علوم تربیتی تمام گرایش‌ها و دارندگان گواهینامه مدرسی TOT از مراجع معتبر داخلی و خارجی از گذراندن بخشی از دوره‌های آموزشی تربیت مدرس معاف هستند.

مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: تکمیل اطلاعات (نام و نام خانوادگی، کد ملی، مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی، شماره تلفن همراه فعال) در قالب فرم اکسل و ارسال از طریق رابط آموزشی معاونت یا اداره‌کل حداکثر تا تاریخ ۱۵ آذر ۱۴۰۲ به اداره‌کل توسعه منابع انسانی و تحول اداری، فرآیند ثبت نام در این دوره است.

سید مومنی گفت: هزینه شرکت در دوره‌های تربیت مدرس ۹۵۰هزار تومان و بر عهده متقاضی دریافت گواهینامه مدرسی است. لازم به ذکر است در صورت رسیدن تعداد متقاضیان به حد نصاب، کسر ۲۵درصد از شهریه به‌عنوان تخفیف در نظر گرفته خواهد شد.

او یادآور شد: البته بدیهی است داشتن گواهینامه مدرسی هیچگونه حقی را برای دارندگان وزارتخانه ایجاد نمی‌کند و استفاده از توان تدریس این گونه افراد منوط به نیاز دستگاه‌های اجرایی، مراکز و مؤسسات آموزشی مورد تائید در حیطه آموزشی مربوطه در هنگام برگزاری دوره‌ها خواهد بود.

مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: گواهینامه مدرسی پس از موفقیت در دوره‌های آموزشی مربوط و کسب ۷۰درصد کل امتیاز هر دوره، برای متقاضیان تدریس، از طریق مرکز آموزش مدریت دولتی که مورد تائید سازمان اداری و استخدامی کشور است صادر و مدت اعتبار گواهینامه چهار سال بوده و تمدید آن منوط به شرکت در برنامه‌های آموزشی بازآموزی (در صورت ابلاغ از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور) و حفظ شرایط عمومی تدریس خواهد بود.

سیدمومنی خاطرنشان کرد: روش‌ها و فنون آموزشی (تدریس)، روش‌های سنجش و ارزشیابی آموزشی، تکنولوژی آموزشی، شناخت نظام اداری ایران و آشنایی با نظام آموزش کارکنان دولت و مقررات مربوط از مشخصات این دوره آموزشی است. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخگویی به سوالات احتمالی، با کارشناسان اداره آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی به شماره داخلی ۲۱-۱۵۱۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082201184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha