آغاز عملیات مرمت دیوارنگاره‌های کاخ چهلستون اصفهان

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از آغاز عملیات مرمت دیوارنگاره‌های سالن شمالی کاخ چهلستون توسط مرمتگران باتجربه این اداره‌کل خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، سید مهدی موسوی موحد با اعلام این مطلب گفت: تعدادی از دیوارنگاره‌های سالن شمالی کاخ‌موزه چهلستون که در طی عملیات حفاظتی دوره‌های گذشته از زیر اندودهای گچی الحاقی بیرون آورده شده بود، پس از عملیات پاک‌سازی و استحکام‌بخشی، موزون‌سازی شد تا جلوه زیبایی شناسانه این فضا به بهترین شکل مطابق با اصول فنی، حفاظت و دیوارنگاره‌ها آماده مرمت و احیا شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: این دیوارنگاره‌ها که محصول مکتب نگارگری اصفهان و به قلم استاد رضا عباسی و یا شاگردان او اجرا شده بود متأسفانه در ادوار تاریخی گذشته تیشه زده‌ شده و با اندود گچی پوشیده شد که در طی اقدامات حفاظتی دهه ۴۰ خورشیدی آشکارسازی شده است.

او افزود: خوشبختانه با توجه به هماهنگی‌های انجام شده عملیات حفظ و مرمت این دیوارنگاره‌ها توسط یکی از مرمتگران و کارشناسان باتجربه این اداره‌کل آغاز شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082301235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha