بهره‌برداری ۲ خانه تاریخی اردبیل از طریق مزایده واگذار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از واگذاری بهره‌برداری ۲ خانه تاریخی شریعت و خادم باشی به بخش خصوصی از طریق مزایده خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در جلسه بازگشایی پاکت مزایده خانه‌های تاریخی اردبیل، گفت: بهره‌برداری از ۲ خانه تاریخی شریعت و خادم باشی اردبیل از طریق مزایده به بهره‌برداران بخش خصوصی واگذار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: مراسم بازگشایی پاکت مزایده این خانه‌های تاریخی امروز با حضور مسئولان صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و نمایندگان اداره کل بازرسی برگزار شد.

او تاکید کرد: واگذاری بهره‌برداری از بناهای تاریخی استان یکی از راه‌های حفظ و احیای این بناها است که ما این روند را تا انتها پیگیری خواهیم کرد تا هیچ بنای تاریخی استان بدون متولی نباشد.

مدیرعامل صندوق حفظ، احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی نیز در این جلسه گفت: این مزایده که در استان اردبیل برگزار می‌شود، سومین مزایده استانی صندوق حفظ، احیا و بهره‌برداری اماکن تاریخی در سطح کشور و اولین مزایده در استان اردبیل است.

شهاب طلایی افزود: احیای بناهای تاریخی هم بازخورد اقتصادی در جامعه دارد و هم از نظر فرهنگی و هویتی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد که ما در این مرحله بناهای مختلفی را در استان اردبیل به مزایده گذاشته‌ایم.

او تاکید کرد: دو خانه تاریخی اردبیل امروز طی برگزاری مراسم بازگشایی پاکت به سرمایه‌گذاران متقاضی واجد شرایط واگذار شد که ۳۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بناها اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082301245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha