ظرفیت‌های صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد شکوفا می‌شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کهگیلویه و بویراحمد از شکوفا شدن ظرفیت‌های تولیدات صنایع‌دستی در مناطق مختلف این استان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، مهرنوش بهنیازاده گفت: برای شکوفا شدن ظرفیت‌های صنایع‌دستی بیش از ۵۰ دوره آموزشی در مناطق شهری و روستایی استان برگزار شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باهدف رونق فروش تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی زمین مورد نیاز ایجاد بازارچه دائمی در دو شهرستان بویراحمد و گچساران فراهم‌ شده که نقش مهمی در رونق اقتصادی مردم دارد.

بهنیازاده با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای مصرفی ایرانیان از محصولات خارجی تشکیل‌ شده، افزود: می‌توان با فرهنگ‌سازی درباره ارزش محصولات صنایع‌دستی و معرفی تولیدات نمونه ایرانی به کاربردی شدن استفاده از محصولات مذکور کمک شود.

او عنوان کرد: به‌عنوان‌مثال عروسک لیلی به‌عنوان عروسک سنتی در کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند جایگزین خوبی برای عروسک‌های خارجی در استان باشد که تحقق این امر ضمن درآمدزایی به ثروت‌آفرینی کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082401285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha