افتتاح اجلاس ملی دبیران استانی شبکه‌های میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی و سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کشور

مراسم افتتاح اجلاس ملی دبیران استانی شبکه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی و سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی و مدیرکل توسعه مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ برگزار شد.

 به گزارش میراث‌ آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، احمد حمزه‌زاده در این مراسم گفت: استان آذربایجان شرقی دارای آثار تاریخی و طبیعی متعددی است. در روزهای گذشته به همت زحمات دستاندرکاران این ادراه‌کل و دستگاه‌های اجرایی زیربط، ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری محقق شد، از این رو پیش‌بینی می‌شود، صنعت گردشگری در استان، دستخوش تغییرات مثبتی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: کشور ایران با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی شگرفی که در خود جای داده است، توانایی و مجال جذب انبوهی از گردشگران داخلی و خارجی را دارد، لیکن شایان ذکر است که تعلیم آموزه‌های لازم برای سازمان‌های مردم نهاد و مجریان طرح‌های گردشگری، می‌تواند توانایی فنی و فرهنگی را نسبت به متقاعد کردن گروه‌های هدف برای حضور در این آثار، تقویت کند.

همچنین علی پارسانیا مدیرکل توسعه مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان که متولی اصلی برگزاری این اجلاس است، در صحبت‌های خود به نقش شبکه‌سازی در میان سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان و تبادل تجربیات و دانش سودمندشان تاکید کرد.

او افزود: سازمان‌های تخصصی هر یک از شبکه‌های ملی به عنوان الگو و نقشه راه می‌توانند ما را از انجام صحیح کارها و فرایندها آگاه کنند، کما اینکه اخیرا در شبکۀ ملی محیط زیست نیز اتفاق مشابهی رخ داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082401338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha