ناجی بازار صنایع‌دستی همدان بسته‌بندی و برند با ایده‌های ناب است

رعایت اصول طراحی بسته‌بندی در صنایع‌دستی از آنجایی ارزش و اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرد که طبق تحقیقات گسترده در زمینه بازاریابی و میزان رضایت مشتریان و عوامل افزایش دهنده خرید آن ها متوجه شدند که اگر اصول بسته بندی به خوبی رعایت شده باشد، روی جلب نگاه و توجه مشتریان، راحتی آنها، اطلاع رسانی و برندسازی و نرخ فروش محصولات به شدت تأثیر می گذارد.

محمدرضا خلجی معاون صنایع‌دستی همدان نوشت: فقدان مسیر مشخص برای بسته‌بندی در استان یک تهدید برای این هنر صنعت است، در صورتی که در استان دارای بزرگترین مرکز چاپ و بسته بندی و لیبل هستیم اما همچنان بخش اعظم هنر دست هنرمندان دارای بسته بندی شکیل و لیبل و برند نیست و این مهم نیازمند ایده کارآفرینان است .

بسته بندی باعث شناساندن محصول به مشتری شده و در نتیجه برای بازاریابی بسیار اهمیت دارد. بسته بندی محصولات باعث نظم دادن، مرتب سازی و در نتیجه دادن شکل بهتری به محصولات می شود. با بسته بندی درست می توان از ارزش محصولات مراقبت کرد و به راحتی از آن ها را نگهداری کرد. همچنین توزیع محصولات بسته بندی شده بسیار راحت تر است

اصول بسته بندی برای تولیدات هنری به جهت جلب نظر مشتری و کسب درآمد و معرفی هنرمند و هنر تولید شده بسیار مهم است.  اگر بخواهیم به صورت موردی مزایای به کارگیری اصول بسته بندی را بیان کنیم تا متوجه شوید رعایت آنها چرا اینقدر اهمیت دارد می توان به مواردی از جمله محافظت ، جذب مشتری ، اطلاع دهنده مشخصات تولید کننده و محصول و حتی حمل و نقل مناسب تر اشاره کرد .

هدف اولیه از بکارگیری نکات و اصول طراحی بسته بندی تولیدات صنایع‌دستی، محافظت از آنها در برابر آسیب های وارد شده در طی حمل و نقل، جابجایی و انبار کردن آنهاست. حتی آنها را از آسیب مستقیم رطوبت، نور، گرما و سایر فاکتورهای محیطی ایمن نگه می دارد.

جذب مشتری اهمیت خاصی دارد . یک تولید هنری  با بسته بندی و طراحی اصولی و شیک، قطعا در جلب نظر مشتریان بسیار موفق عمل خواهد کرد و در نتیجه روی میل آنها برای خرید نیز اثر مثبت خواهد گذاشت.

اطلاعات دهنده بودن محصول یکی دیگر از قابلیتهای بسته بندی محصول است . بدون انجام اصول بسته بندی هرمحصولی ، مشتریان متوجه نخواهند شد که مواد تشکیل دهنده و شرایط تولید عنوان محصول پیش روی آنها از چیست، شرایط نگهداری آن به چه نحوی است، چطور باید استفاده کرد و غیره. در چنین شرایطی قطعا محصولی که این موارد را به خوبی با طراحی حرفه ای عرضه کرده باشد، مورد پسند مشتری خواهد بود.

آشنایی و رعایت اصول چاپ و بسته بندی تولیدات هنری به صورت مستقیم در حفاظت از محصولات، بازاریابی، جلب نظر مشتریان و میزان درآمد یک هنرمند و تیم تولیدی آن محصول  تأثیرگذار است. انتقال مؤثر پیام برند و محصول یکی از مزایای مهم بسته بندی است. طبیعتا وقتی به هر چیزی نگاه می کنید، بخش بزرگتر سریعتر به چشم می آید که در مورد بسته بندی محصولات، تصویر درج شده بر روی بسته بندی است و همانطور که می دانید تصاویر قدرت انتقال مطلب بسیار سریعتری دارند و بسیار مهم است که در همان لحظه اول، تأثیر خوبی روی مشتری بگذارید.

از اصول بسته بندی این است که تصویر و مشخصات تولیدی درج شده روی بسته بندی باید مرتبط با نوع محصول یا نوع مواد اولیه مورد استفاده یا فواید آن یا حتی ترکیبی از آنها باشد در هر صورت باید جذاب و با کیفیت باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082501344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha