رونمایی از مجسمه هفتمین خان رستم در موزه صنایع‌دستی اردبیل

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل از رونمایی مجسمه هفتمین خان رستم، نبرد رستم با دیو سپید با حضور استاندار اردبیل خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، توحید دلاورقوام امروز ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ گفت: مجسمه هفتمین خان رستم، نبرد رستم با دیو سپید برگرفته از شاهنامه فردوسی در حضور استاندار اردبیل و در محل موزه صنایع‌دستی رونمایی شد.

معاون صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: این مجسمه توسط موسی عبدی و حسین عباسپور ساخته شده و موزه صنایع‌دستی اردبیل که اخیرا افتتاح شده محلی برای ارائه و نمایش محصولات صنایع‌دستی هنرمندان استان است که این مجسمه نیز در این موزه رونمایی شد.

او تاکید کرد: پیرو تاکیدات استاندار اردبیل در این جلسه مقرر شد نمادهایی از جنگ‌آوران و دلاوران جنگ چالدران و شخصیت‌های افتخارآفرین دوره صفویه و شاه اسماعیل صفوی، به شکل مجسمه ساخته و در پیاده راه محدوده مجموعه آرامگاهی شیخ صفی الدین اردبیلی نصب شود.

موسی عبدی هنرمند سازنده این مجسمه نیز گفت: هفتمین خان رستم به نبرد رستم با دیو سپید برای نجات کیکاووس پادشاه ایرانی از دست دیو اشاره دارد و در واقع نماد رویارویی سیاهی و روشنی، غلبه زیبایی بر زشتی و تفوق خوبی بر بدی است و بنا به اطلاعاتی که داریم مجسمه هفتمین خان رستم تاکنون در کشور ساخته نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082501356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آیدا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام من این مجسمه رو دیدم خیلی باحاله شما هم این مجسمه های اصل اردبیل رو تماشا کنید