راه‌اندازی انجمن خیرین میراث‌فرهنگی برای حفظ آثار تاریخی ضروری است/ اداره امورات کشور توسط مردم منفعت جامعه را به‌دنبال دارد

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی انجمن خیرین میراث‌فرهنگی برای حفظ آثار تاریخی را ضروری دانست.

سید مهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میراث‌آریا، گفت: راه‌اندازی مجمع خیرین میراث‌فرهنگی می‌تواند موجب حفظ و نگهداری آثار و بناهای تاریخی در سطح کشور شود.

او اضافه کرد: وزارت میراث‌فرهنگی می‌تواند از طریق مجمع خیرین حفاظت بهتری از اماکن و بناهای تاریخی داشته باشد.

فرشادان با اشاره به ضرورت ارائه طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی برای حفاظت و احیای میراث‌فرهنگی، گفت: وجود خیرین و و حمایتشان از میراث‌فرهنگی باعث می‌شود وزارت میراث‌فرهنگی با پشتوانه بیشتری به ارائه و حمایت از طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی بپردازد و با عقد قرارداد با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، در بخش میراث‌فرهنگی، تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی انجام دهد.

این نماینده در پایان با قدردانی از طرح‌های وزارت میراث‌فرهنگی در تجلیل از مفاخر میراث‌فرهنگی و ایجاد مجمع خیرین گفت: طرح‌هایی از این قبیل در همه حوزه‌ها می‌تواند به معنای واقعی هر بخشی را مردمی‌تر کرده و باعث شود خود مردم نیز همراه با مسئولان از داشته‌ها و سرمایه‌های کشور مراقبت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082501364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha