چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های خاص گردشگری دارد

مدیر هتل جهانگردی شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری با توجه به طبیعت و توپوگرافی منطقه، جغرافیای خاص و مواهب بی‌شمار الهی، دارای جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دسای چهارمحال و بختیاری، علی یارمهدی شامگاه پنجشنبه در نشست نخبگان و فعالان اقتصاد دانش‌بنیان چارمحال و بختیاری با رئیس‌جمهوری تأکید کرد: این مهم به‌واسطه ۱۰ تالاب، افزون‌بر یک‌هزار چشمه، ۱۵ آبشار و سه هزار کیلومتر رودخانه، منتظر شیوه خاصی از گردشگری طبیعی است.

مدیر هتل جهانگردی شهرکرد راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی که در مناطق کمترشناخته شده را ضروری دانست و افزود: تاکنون اقدامات مثبتی برای تاسیس و بهره‌برداری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

یارمهدی تصریح کرد: به‌علت میان‌بخشی بودن صنعت گردشگری، انتظار تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای حفظ و استحکام زنجیره تامین آن وجود دارد.

او یادآور شد: گردشگری کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به‌علت زمین‌های زیرکشت کوچک‌مقیاس و فصل کوتاه‌مدت به توجه بیشتر و خاص نیاز دارد تا به یکی از شاخه‌های گردشگری پایدار و اقتصادی استان تبدیل شود.

مدیر هتل جهانگردی شهرکرد اضافه کرد: به‌علت کانون‌های طبیعی بزرگ‌مقیاس چهارمحال و بختیاری و راه‌های دسترسی، تأسیسات و زیرساخت‌های خاصی که مختص این‌گونه مواهب است، اختصاص بودجه کارشناسی شده برای تأسیس و بهره‌برداری از تأسیسات گردشگری ضرورت دارد.

وی با اشاره به تأکید مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری برای رونق گردشگری با اولویت مواهب طبیعی و بدون آسیب گفت: انجام مطالعات و امکان‌سنجی‌های علمی و فنی، قبل از هرگونه اقدام، لازم و بایسته است.

یارمهدی تأکید کرد: با عنایت بر آبراهه‌ها، آبشارها، رودخانه‌ها، چشمه‌ها و تالاب‌های طبیعی و منحصربه‌فرد چهارمحال و بختیاری می‌توان با توجه به گردشگری هیجانی، طبیعت‌محور و ساحلی زمینه رونق بخش گردشگری را فراهم کرد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری از منظر میراث‌فرهنگی به لحاظ پیشینه تاریخی و قرار گرفتن در محور زاگرس بسیار غنی و پُر فایده است، لذا مطالعات مرتبط با باستان‌شناسی و میراث‌فرهنگی و معنوی بر رونق بیش از پیش حوزه میراث‌فرهنگی می‌افزاید.

یارمهدی تصریح کرد: با توجه به تعارض میان صنعت، معدن و تجارت با محدوده و مناطق گردشگری که باعث آلودگی‌های دیداری و شنیداری شده انتظار است با تعامل‌ها، تعاریف جدید و محدوده‌بندی نسبت به رفع این نوع تداخلات و فراهم کردن زمینه افزایش ماندگاری و آسایش مسافران و گردشگران اقدام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082601418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha