تولید محتوا گردشگری و رویدادهای گردشگری، واقعیت‌های زندگی در ایران را انعکاس می‌دهند

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بهترین ظرفیت برای حل چالش‌های حوزه گردشگری و اقامتگاه‌های بومگردی انجمن‌ها هستند گفت: گردشگران با حضور در رویدادهای متنوع، واقعیت‌های زندگی ایران را درک می‌کنند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، علی اصغر شالبافیان روز جمعه ۲۶ آبان ماه در سمینار آموزش تجربی مدیران اقامتگاه‌های بومگردی اظهار کرد: خوشبختانه در طی سال‌های اخیر اقامتگاه‌های بومگردی به عنوان تشکل شدند و در این مدت خروجی خوبی حاصل شده و در دو سال برگزاری دومین رویداد و سیمنار آموزشی خود را برگزار کرد.

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: اصلی ترین کارکرد شکل‌گیری تشکل‌ها و انجمن‌ها کمک به خود تشکل‌ها است، که منجر به افزایش سطح کسب و کاری در اقامتگاه‌ها می‌شوند.

شالبافیان افزود: برای اینکه این حوزه یک گام ارتقا بیاید بخش مهمی از کار این است که به آموزش و شناسایی موضوعات پرداخته شود.

او ادامه داد: انجمن بومگردی‌ها موضوعات مبتلا به بوم گردی‌ها را استخراج و راه حل‌های این چالش‌ها را به کمک جمع تشکل‌ها احصا نمایند.

شالبافیان افزود: هم افرایی دانش با حضور افراد فعال در حوزه مذکور امکان پذیر است و این دستاوردهای کنار هم بودن نباید به این همین تعداد محدود شود و باید مانع از فراموشی آن شد.

او ادامه داد: لازمه عدم فراموشی مستند کردن و نظم بخشیدن به موضوعات و محوری کردن مباحث و چالش‌ها است، موضوعات باید حول چالش‌های بومگردی‌ها بررسی و مرتفع شود.

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر بهره‌مندی و استفاده بهینه از تجربیات و یادگیری آن‌ها اضافه کرد: در قالب کتاب و ویدیوهای کوتاه آموزشی می‌توان در راستای توفیق بومگردی‌ها محتوا تولید و استخراج کرد.

او بیان کرد: استمرار این کنار هم بودن فرصت خوبی برای ترویج و معرفی اقامتگاه‌های بومگردی خواهد بود چرا که مدیران کار عملیاتی و آموزش معطوف به اجرا حاصل و پیگیری برای حل مشکلات آسان‌تر خواهد شد.

شالبافیان بر تولید محتوای رویداد محور و زمان محور و رویدادها خاص ایران تاکید کرد و گفت: رویدادهای مکان محور فراوان داریم، چالش های حوزه گردشگری تنها با نشان دادن زیباهای بناها مرتفع نمی شود و ابهام های گردشگران معطوف به سایر موضوعات و جذابیت‌های ‌رویداد محور که نشان دهنده واقعیت‌های زندگی ایران مربوط است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور افزود: تورهای ورودی کشور به واسطه جو ناآرام در یک منطقه جغرافیایی لغو شدند، ما در ایران موقعیت باید با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود نشان دهیم که وضعیت فعلی ایران چیست.

او اضافه کرد: با بسیاری از رویدادها فرهنگی و گردشگری می‌توانیم واقعیت‌های کشور را نشان دهیم به خصوص انعکاس روحیه مهمان نوازی در کشور مردم ایران بسیار پتانسیل خوبی به شمار می‌رود.

شالبافیان بر تولید محتوای گردشگری معطوف به بومگردی ها تأکید کرد و از فعالان این عرصه خواست در قالب ۲۰۰ کلیپ کوتاه اقامتگاه‌های بومگردی مناطق مختلف و شهرستان اردکان را به مخاطبین خود ارائه و معرفی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082601425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha