طبیعت پائیزه چهارمحال و بختیاری جلوه‌ای خاص برای گردشگران است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: طبیعت پائیزه این استان جلوه‌ای خاص برای گردشگران به‌شمار می‌رود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان تأکید کرد: فصل پائیز این استان به فصل هماهنگی (هارمونی) رنگ‌ها و رنگارنگی طبیعت معروف است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این استان به‌واسطه برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، برای طیف گسترده‌ای از گردشگران در فصل پائیز جذاب است.

جیلان تصریح کرد: در همین راستا چهارمحال و بختیاری می‌تواند به یکی از پایگاه‌های تورهای علمی گردشگری در کشور تبدیل شود.

او چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودهای کارون، زاینده‌رود و بخشی از دز دانست و افزود: این استان دارای باغات کنار حاشیه زاینده‌رود، بزرگ‌ترین تولیدکننده ماهیان سردآبی ایران، مهم‌ترین تولید کننده بادام کشور، برخوردار روستاهای هدف گردشگری، بهره‌مند از اقلیم متفاوت آب و هوایی و بسیاری ظرفیت‌ها، توامندی‌ها و پتانسیل‌های دیگر است که می‌تواند در رونق صنعت گردشگری مؤثر باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این استان بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت دارد.

او گفت: چهارمحال و بختیاری دارای ۷۲۷ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی شامل ۶۲۸ اثر غیرمنقول، پنج اثر منقول، ۷۸ اثر ناملموس و ۱۷ اثر طبیعی است که هر یک از آثار جاذبه‌ای دیدنی برای دوستداران تاریخ و طبیعت‌گردی به‌شمار می‌رود.

جیلان تأکید کرد: چهارمحال و بختیاری ۱۲ روستای هدف گردشگری در مناطق مختلف استان دارد که هر کدام از این روستاها در کنار طبیعت چهار فصل استان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082701454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha