پوستر سومین جشنواره ملی شکرستان رونمایی شد

در آیینی باحضور مدیرعامل شرکت توسعه‌نیشکر، معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان و مدیرعامل شرکت سدادفام نیشکر، از پوستر سومین جشنواره ملی شکرستان رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، ‌آیین رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی شکرستان ۲۶ آبان‌ماه باحضور عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه‌نیشکر و صنایع جانبی، جمال عامری‌نسب معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان و علی مدحجاوی مدیرعامل شرکت سدادفام نیشکر برگزار شد.

آشنایی با دستاوردهای صنعت نیشکر در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و گردشگری، توانمندسازی جوامع محلی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، افزایش میزان مشارکت مردمی، فراهم کردن فرصت فرهنگی، هنری و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از اهداف برگزاری این رویداد ملی است.

این جشنواره، دارای سه بخش نمایشگاهی، رقابتی و جنبی است که در بخش نمایشگاهی بیش از ۴۰ غرفه در حوزه صنایع‌دستی، تولیدات بومی و غذاهای محلی برپا می‌شود.

جشنواره‌های شهد رسانه، قابِ سبز، بوم سبز و کنگره ادبی شکرستان، بخش‌های رقابتی این رویداد فرهنگی هستند که پس از ارزیابی و داوری آثار توسط هیئت داوران، از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

گشت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، گشت تفریحی مزارع نیشکر و بخش صنعت، گشت دوچرخه‌سواری، مسابقات ورزشی و تفریحی، نمایشگاه نقاشی و عکاسی، قصه‌گویی و مسابقات ورزشی از بخش‌های جنبی سومین جشنواره ملی شکرستان است.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت توسعه‌نیشکر و صنایع جانبی، این شرکت دروازه‌های خود را به روی مردم گشوده و با برگزاری این جشنواره، شرایط آشنایی بیشتر مردم با این صنعت را فراهم کرده است.

سومین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان ۱۴۰۲) از یکم تا سوم آذرماه، توسط شرکت توسعه‌نیشکر و صنایع جانبی و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دانشگاه شهیدچمران اهواز در کشت و صنعت دهخدا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082701470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha