تبدیل اقتصاد گردشگری به اقتصاد مرجع

معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقتصاد گردشگری را اقتصادی مهم با قابلیت تبدیل به اقتصاد مرجع کشور عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، جواد واحدی روز جمعه ۲۶ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در سفر به استان آذربایجان‌شرقی، به اتفاق احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، در سفر شهرستان کلیبر قابلیت این شهرستان را در تبدیل به مرجع اقتصادی کشور اعلام نمود.

معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدیدهای نظارتی از جاذبه‌ها و مجتمع‌های گردشگری استان آذربایجان‌شرقی بر اهمیت تقویت زیر ساخت‌ها و شناساندن هرچه بهتر جاذبه‌های گردشگری استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.

او گفت: جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیر استان آذربایجان‌شرقی مانند قلعه بابک در شهرستان کلیبر در حوزه گردشگری و گردشگری ورزشی اهمیت بسزایی داشته و لازم است مسئولین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی نسبت به بهره‌برداری صحیح و تعامل حوزه گردشگری با حوزه ورزش اقدامات لازمه را در دستورکار خود قرار دهند.

در حاشیه سفر واحدی به استان آذربایجان‌شرقی، او با بازدید از مجموعه‌ اقامتی و رفاهی بهشت شب‌های کلیبر، بازدید از مجموعه‌های سرویس‌های بهداشتی نمازخانه‌ها و مجموعه تفریحی قلعه درسی محور کلیبر، موزه شیخ شهاب‌الدین اهری و سایر جاذبه‌های گردشگری و مجتمع‌های گردشگری ضمن ابراز خرسندی از همت مسئولین ذیربط در تقویت زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران، مسئله اقتصاد گردشگری را مسئله‌ای بسیار مهم در اقتصاد کشور با قابلیت تبدیل به اقتصاد مرجع جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082701475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha