گردشگری کشاورزی خوزستان با نیشکر فعال شده است/ جشنواره شکرستان در سطح فراملی برگزار شود

معاون گردشگری خوزستان، صنعت نیشکر را ظرفیتی مهم در عرصه گردشگری برشمرد و خواستار برگزاری جشنواره ملی شکرستان در سطح فراملی شد.

به‌گزارش میراث‌آریابه نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جمال عامری‌نسب در نشست خبری رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی شکرستان که امروز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: با توجه به هدف‌گذاری این جشنواره در توسعه گردشگری استان، انتظار می‌رود این رویداد در سال آینده با برگزاری در سطح فراملی، ظرفیت‌های خوزستان را بیش از پیش معرفی کند.

معاون گردشگری خوزستان با اشاره به این‌که‎ که خوزستان قابلیت مطرح شدن بیشتر در حوزه گردشگری را داراست، عنوان کرد: گردشگری کشاورزی به یک اولویت کشوری تبدیل شده است و امیدواریم با همت مجموعه توانمند نیشکر، استان خوزستان در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

به گفته او، در دو سال اخیر با برگزاری جشنواره ملی شکرستان، تحولات مثبتی در صنعت نیشکر رقم خورده و در کنار تولید و اشتغال در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، ظرفیت گردشگری کشاورزی نیز فعال شده است.

عامری‌نسب از نگاه ویژه مدیرعامل شرکت توسعه‌نیشکر و صنایع جانبی در فعال کردن گردشگری نیشکر قدردانی کرد و خواستار استمرار این روند و افزایش فعالیت‌ها در این حوزه شد.

او تأکید کرد: خوزستان از ظرفیت‌های بسیار غنی در حوزه گردشگری و طبیعت‌گردی برخوردار است و صنعت نیشکر می‌تواند به تقویت اقتصاد خانوارها به خصوص در مناطق روستایی همجوار طرح‌های نیشکری کمک بسیار زیادی کند.

معاون گردشگری خوزستان در پایان بر تولید محتوا از همه جاذبه‌های گردشگری استان با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها به‌منظور معرفی خوزستان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران تأکید کرد و خواستار حضور آن دستگاه‌ها به‌ویژه شهرداری‌های استان در این رویداد شد.

سومین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان ۱۴۰۲) از یکم تا سوم آذرماه، توسط شرکت توسعه‌نیشکر و صنایع جانبی و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دانشگاه شهیدچمران اهواز در واحد کشت‌وصنعت دهخدا برگزار می‌شود.

این جشنواره، دارای سه بخش نمایشگاهی، رقابتی و جنبی است که در بخش نمایشگاهی بیش از ۴۰ غرفه در حوزه صنایع‌دستی، تولیدات بومی و غذاهای محلی برپا می‌شود.

تورهای گردشگری دانشجویی و دانش‌آموزی، گشت تفریحی مزارع نیشکر و بخش صنعت، تور دوچرخه‌سواری، مسابقات ورزشی و تفریحی، نمایشگاه نقاشی و عکاسی و قصه‌گویی و مسابقات ورزشی از بخش‌های جنبی سومین جشنواره ملی شکرستان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082701479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha