کتاب هنر و باستان شناسی شاهنشاهی هخامنشی در موزه آبگینه رونمایی شد

کتاب هنر و باستان شناسی شاهنشاهی هخامنشی در مصر نوشته هنری کولبرن به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی عصر روز یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه در موزه آبگینه و سفالینه های ایران با همکاری نشر آوشت رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، کتاب هنر و باستان‌شناسی شاهنشاهی هخامنشی در مصر نوشته هنری کولبرن به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران با همکاری نشر آوشت رونمایی شد.

در این مراسم نوید صالح‌وند رئیس موزه آبگینه ضمن خوشامدگویی به اهمیت آثار ایرانی خصوصا دوره هخامنشی در مناطق مختلف از جمله مصر پرداخت.

در ادامه مراسم روزبه زرین‌کوب عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه تهران به معرفی و اهمیت کتاب پرداخت و نقدهایی سلیقه‌ای در ترجمه را به آن وارد دانست.

او ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلساتی، به بی‌طرفی نویسنده و جست‌وجوگر بودن او در بیان واقعیات این بخش از تاریخ هخامنشی تاکید کرد.

شاهین آریامنش دیگر سخنران رونمایی کتاب هنر و باستان‌شناسی هخامنشی در مصر، علاوه بر معرفی علی‌اصغر سلحشور به عنوان نویسنده متخصص دوره هخامنشی که بیش از چهار تالیف کتاب در این حوزه دارد، ترجمه او را بسیار خوب دانسته و گفت: دوران هخامنشی در مصر به عنوان سلسله ۲۷ نامگذاری شده است و در صد و اندی سالی که هخامنشیان در آنجا حکومت کردند، چند شورش به وجود آمد.

او در ادامه ضمن اشاره به خصوصیات اخلاقی مولف گفت: کولبرن برخلاف برخی دیگر از نویسندگان غربی که سعی در کوچک‌نمایی و بی اهمیت نشان دادن تاریخ ایران دارد، با واقع‌گرایی درست به تاثیر ایران در فرهنگ‌های دیگر پرداخته است.

مترجم کتاب علی اصغر سلحشور، استاد تاریخ دانشگاه نیز به بررسی ابعاد آثار هخامنشیان و میزان اطلاعاتی که این کتاب به مخاطب می‌دهد پرداخت و از مدیریت انتشارات آوشت مریم کاشف‌نیا برای انتشار کتاب تقدیر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082901659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha