مرمت بناهای تاریخی تویسرکان همدان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان از مرمت اضطراری تعدادی از بناهای تاریخی این شهرستان در سال‌جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا وبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، اسحاق ترکاشوند گفت: چهار بنای تاریخی شامل امامزاده عبدالله(ع) کرزان، خانه تاریخی مسعودی، خانه تاریخی اقتداری و قلعه تاریخی اشتران با صرف اعتباری نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال مرمت شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان افزود: یکی از این بناهای تاریخی امامزاده عبدالله(ع) کرزان است که در سال‌های گذشته دچار شکست و نشست شده بود و طاق های آن دچار آسیب شده بود.

او تصریح کرد: سبک سازی و بام سازی، تعویض آجرهای فرسوده، محوطه سازی و رفع شکست طاق های بنا با ایجاد تویزه از جمله مهمترین اقدامات مرمتی در این بنای تاریخی بوده است.

ترکاشوند ادامه داد: خانه تاریخی مسعودی نیز از عمارت هایی بود که مرمت شد، ایوان خانه، تعویض تیرهای چوبی و لایه برداری و تعویض آجرهای فرسوده از جمله اقداماتی بود که در این بخش از عمارت مسعودی انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان بیان کرد: رفع خطر از تنها برج باقی مانده از قلعه اشتران شامل تیرریزی، بام سازی و  استحکام بخشی شامل پی کنی، تعویض آجرهای فرسوده، اجرای اندود کاه گل قسمت هایی از عمارت تاریخی اقتداری از جمله دیگر اقدامات حفظ و مرمت این بناها بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402083001681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha